Brak przesłanych plików.
2020-03-05
Odnośnie punktu 3 z dyskusji czyli - Próby rozrysowania planów z dotychczas zebranych materiałów, jako punkt wyjściowy zdjąłem rysunek z modelu stoczniowego CHINSURY, 1868
W rysunku trzeba jeszcze skorygować proporcje na podstawie wymiarów kadłuba i ze zdjęć Lwowa (dla modelu Lwowa):
DANE TECHNICZNE
szerokość - 11,4 m
zanurzenie - Piwowński 6,3 m (6,9 m w necie)
Wysokość masztów:
fok - 41,25 m,
grot - 42,0 m,
bezan - 27,0 m;
Z FOW
Peperon na FOW napisał:
JB napisał:
Po tym wstępie przedstawię rysunki końcowe pierwszego etapu pracy koncepcyjnej nad owrężeniem pół-modelu. Punkt wyjściowy to rysunek z modelu Chinsury, owrężenie modelu Belem z DeA oraz zdjęcia i "planiki" Lwowa.
2021.02.01
Uporządkowałem moje rysunki do pół-modelu.
BURTA
(w temacie schemat jest zniekształcony - Radek tego nie poprawił - po kliknięciu można zobaczyć poprawny)
PODŁUŻNICA
(w temacie schemat jest zniekształcony, po kliknięciu można zobaczyć poprawny)
Wręgi 1 - 10 poprawione
Wręgi 11 - 22 poprawione
Podłużnica z owrężeniem
i dalsze rysunki.
Zamykam pierwszy etap prac koncepcyjnych nad pół-modelem.
_________________
Poniżej opis drogi do efektu powyżej ;) czyli etap porównawczy zebranych materiałów.
________________
Nakładanie rysunku CHINSURY na inne znane rysunki planów, nie wyszły dla tych ostatnich pozytywnie, co myślę pokażę poniżej.
W pierwszej kolejności porównałem plan owrężenia Belem
https://static.blog4ever.com/2008/12/273639/Plan-BELEM2012_1743736.pdf
wstępna stykówka odrysów Belem
Na tym wstępnym porównaniu widać różnicę w części rufowej - niżej jest nawis. Przy wydłużeniu podłużnicy (o 27 cm dla skali 1:75) ten nawis zejdzie jeszcze niżej. Część dziobowa też zejdzie niżej. Co oczywiście nie eliminuje instrukcji budowy z kolekcji Belem.
Do planiku dodałem część poniżej linii wodnej
Najlepiej wyszło porównanie z rysunkiem p. Jerzego Litwina z książki p. Micińskiego
Niewielkie różnice w liniach horyzontalnych, skrócony nawis pawęży, bardziej podcięty dziób.
Minęło sporo czasu i zaczynam gubić się w archiwum
Dla pamięci zamieszczam to co "odnalazłem" i dodam komentarz.
"Wydobyłem" z pedeefa Belem trzy pierwsze wręgi, tu jak zwykle są płaskie pokłady, trzeba dorysować łuki.
Chciałem się wzorować na uproszczonym planiku z MORZA linii teoretycznych,
Łuki te przedstawiają skosy (łuki) burt, a ja potrzebuję "łuki" pokładów dziobówki, śródokręcia i rufówki.
I utknąłem na tych łukach.
Na przypadkowym rysunku jakiejś jednostki (część dziobowa) wygląda to inaczej, a rufowa jest płaska.
Żeby zapamiętać - zrób łuki - wprowadziłem je na wręgi 2 i 3
Przydałby się ktoś chociażby z Technikum Budowy Okrętów, aby rzucić nico światła na "wyprowadzanie" tego łuku.
Umiejscowienie i kąt masztów wytyczyłem z poniższego rysunku.
Podłużnica z 22 wręgami.
|
|||||
Znalazłem jakiś planik szwedzkiego stateczku pasażerskiego (notabene część rufowa jest podobna do rufy z mojego planiku), na którym widać pasy łączenia blach poszycia, i który uświadomił mi brak tychże łączeń. Na Lwowie w wersji białej doskonale je widać (w wersji z ambrazurami po ich liniach szły malowania).
Wprowadziłem korekty (nie ostatnie) do mojego rysunku.
________________ Pozdrawiam Karol |
Witam, widzę że temat umarł więc ożywię go , własnie sprawdzam wręgi tutaj zamieszczone i niestety ale nie pokrywają sie z rzutem bocznym oraz rzutem pokładów - ogarniam to od nowa:-)
3 lat temu... nie pokrywają sie z rzutem bocznym oraz rzutem pokładów - ogarniam to od nowa :) ...
To były pierwsze prace "koncepcyjne" - niestety nie miałem już czasu przetestowania, więc wszelkie poprawki mile widziane. Fajnie, że założyłeś nowy wątek i zamieszczasz rysunki.
Powodzenia, ja niestety modelarstwo mam zawieszone na kołku :( i nie wiadomo kiedy do niego wrócę :(
3 lat temu