Relacja] HMS Prince of Wales 1:300

Relacje z budowy tych jednostek
Awatar użytkownika
okram
Posty: 121
Rejestracja: 04 gru 2010, 21:55

Re: Relacja] HMS Prince of Wales 1:300

Post autor: okram »

Mam je ))), ale dziękuje za pomoc. Może coś jeszcze ktoś ma ))
Awatar użytkownika
jarekwo
Posty: 68
Rejestracja: 24 kwie 2012, 23:36

Re: Relacja] HMS Prince of Wales 1:300

Post autor: jarekwo »

No to w takim razie może w ten sposób jeszcze nie próbowałeś :) :
w jednym ze sklepów internetowym znalazłem trawione blaszki mosiężne z elementami wyposażenia do tego okrętu. Nie wiem, które elementy są częściami katapulty ale może Ty jako specjalista od tego okrętu drogą eliminacji znajdziesz wszystko co potrzebne- skala trochę mniejsza ale to nie problem.

A tu opis tych blaszek:
1/350 KING GEORGE V CLASS BATTLESHIPS The ULTIMATE PE set for those TAMIYA KING GEORGE V and PRINCE OF WALES kits! 2 SHEETS of ETCHED BRASS in different thicknesses

Contains: 3 Bar Railings with Stanchions, 3 Bar Plain Railings, 5.25" Armoured Windows (Left Hinge), Inclined Ladder Strip, Vertical Ladder Strip, Anchor Cable, Single 20mm Oerlikons, Barrelled Pom Pom Mechanism, Ammuntion Boxes, Ammunition Box Joiners, Ammunition Belts, Splinter Shields, 5.25" Armoured Windows (Right Hinge), 4 Barrelled Pom Pom Mechanism, Mechanism Top Plate, Ammunition Belts, Ejector Shute, 277 Radar Screen, Crane Main Rigging (Left), Crane Main Rigging (Right), Forward 279 Radar Aerial Pole, Mast Top Platform, 279 Radar Aerials, Headache Aerials, 91 TBS Aerials, ESM Aerials, 285 Yagi Aerial Mounting, 285 Yagi Aerials, 285 Yagi Diapoles, 282 Yagi Aerials, 282 Yagi Diapoles, Walrus Aircraft Parts, Whaler Oars, Whaler Rudders, RH2 DF Aerial, Twin 20mm Powered Mount Fittings, Mainmast Yard Arm with 85/86 TBS Aerials, Foremast Upper Yard Arm, Foremast Lower, Yardarm Footropes, Elevated Crane Rigging (Left), Elevated Crane Rigging (Right), Crane Hook Rigging, Crane 'A' Frame Rigging, Foremast IFF Interrogator Aerial, Walrus Aircraft Catapult Cradle, Foremast Top 86 TBS Aerial, 32' Cutter Rudder, 32' Cutter Oars, Foremast IFF Aerials, 281 Radar Upper Aerial, 279/281 Radar Aerial Pole, 281 Radar Lower Aerial
Załączniki
wempe3519a.jpg
wempe3519a.jpg (61.77 KiB) Przejrzano 8361 razy
Mam nadzieję, że jakiegoś piractwa nie popełniam skoro jest to normalnie dostępne na stronie w sklepie internetowym.
Mam nadzieję, że jakiegoś piractwa nie popełniam skoro jest to normalnie dostępne na stronie w sklepie internetowym.
wempe3519b.jpg (42.15 KiB) Przejrzano 8361 razy
Pozdrawiam
Jarek
Awatar użytkownika
Joker 2
Posty: 80
Rejestracja: 22 wrz 2011, 23:43

Re: Relacja] HMS Prince of Wales 1:300

Post autor: Joker 2 »

Proszę spojrzeć tu ;
http://translate.google.pl/translate?hl ... e_id%3D909
Są to dokładne rysunki katapulty Francuskiej . Rychelie i Dunkierka . Są to rysunki stoczniowe . Katapulty pod względem mechanicznym mało się różniły .
Pozdrowienia Edward
Awatar użytkownika
jarekwo
Posty: 68
Rejestracja: 24 kwie 2012, 23:36

Re: Relacja] HMS Prince of Wales 1:300

Post autor: jarekwo »

Jak już pisałem ja się na tym nie znam ale katapulty pod względem rozwiązań konstrukcyjnych chyba znacznie się różniły. O ile widzę, że w różnych jednostkach brytyjskich z tego okresu są małe różnice; to w jednostkach innych bander są całkowicie inne rozwiązania. Choćby obrotowe katapulty: - umieszczone nad pokładem co odróżnia je od tych z PoW
Przepraszam autora za zaśmiecanie tematu i to przez laika, ale przez przypadek zainteresowałem się tematem i wydaje mi się, że mam rację(na podstawie fotek z różnych okrętów)
Pozdrawiam
Jarek
Awatar użytkownika
okram
Posty: 121
Rejestracja: 04 gru 2010, 21:55

Re: Relacja] HMS Prince of Wales 1:300

Post autor: okram »

Masz w zupełności rację. Tu głównie chodzi o całą konstrukcję. Na KGV system katapulty był zamontowany pod pokładem a na pokładzie mamy tylko szyny do statu samolotów w obie strony. Katapulta na przedstawionych rysunkach różni się całym systemem, chociaż zasada pewnie jest taka sama by samolot wystartował, ale całość jest zupełnie inna nawet wózek pod samolotem jest zupełnie inny.
Z pomocą na innym forum gdzie jeden z modelarzy buduje właśnie KGV udało się ustalić co tam jest ))
Tak więc wrócę do katapulty i ją wykończę w kolejnym etapie.
Elementy fototrawione to seryjnie robione badzioty jeśli chodzi o katapultę, są one traktowane po macoszemu i symbolicznie.
Dziękuje za pomoc jeszcze raz i nie zaśmiecacie tematu )) zawsze można się przez to czegoś dowiedzieć.

Oto efekty ostatnich tygodni:
Załączniki
POW01.jpg
POW02.jpg
Awatar użytkownika
okram
Posty: 121
Rejestracja: 04 gru 2010, 21:55

Re: Relacja] HMS Prince of Wales 1:300

Post autor: okram »

Kominy.
Zastanawiam się po co były te liny zwisające na kominach ?
Załączniki
Kominy01.jpg
Kominy02.jpg
Awatar użytkownika
okram
Posty: 121
Rejestracja: 04 gru 2010, 21:55

Re: Relacja] HMS Prince of Wales 1:300

Post autor: okram »

Kolejna mała aktualizacja.
Załączniki
Kominy03.jpg
P9289216.jpg
P9289230.jpg
Awatar użytkownika
okram
Posty: 121
Rejestracja: 04 gru 2010, 21:55

Re: Relacja] HMS Prince of Wales 1:300

Post autor: okram »

Mały update
Załączniki
Wyposażenie pomostu obserwacyjnego.
Wyposażenie pomostu obserwacyjnego.
Nadbudówka dziobowa
Nadbudówka dziobowa
Masz z bloczkami
Masz z bloczkami
Rufowe zmagania
Rufowe zmagania
Awatar użytkownika
okram
Posty: 121
Rejestracja: 04 gru 2010, 21:55

Re: Relacja] HMS Prince of Wales 1:300

Post autor: okram »

Parę fotek z kolejnego etapu budowy. Lufy zamontuje jak dojadą ))
Załączniki
PB309760.jpg
PB309751.jpg
PB091416.jpg
Awatar użytkownika
grzegorz75
Posty: 674
Rejestracja: 04 gru 2010, 21:55

Re: Relacja] HMS Prince of Wales 1:300

Post autor: grzegorz75 »

Szacuneczek .

Zawsze zaglądam do Twojego wątku i podziwiam żmudną ciężką pracę nad modelem .
http://www.iik.suzuki.pl/
ODPOWIEDZ