Przygodę z modelarstwem szkutniczym rozpocząłem budową galeonu z XVII wieku,
San Juan Bautista / Św. Jan Chrzciciel na podstawie kolekcji DeA.
Z kolekcji kupiłem tylko (lub aż

1, 2 - wiadomo


8, 9 - głównie dla raminu na pokłady, niestety w sklepie modelarskim był tylko fornir sosny i dębu (mam go do dziś - częściowo wykorzystałem na wykonanie pozostałych elementów owrężenia);
10, 11 - 3 elementy owrężenia;
15 - ramin i pokłady;
59 - ramki i klapy ambrazur (12 szt.), listwa z orzecha afrykańskiego;
62 - ramki i klapy ambrazur (5 szt.) - pozostałe odlewałem z Distalu, jufersy (12 szt.), tralki podwójne (15 szt.), drut mosiężny ø= 0,8 mm, listwa z orzecha afrykańskiego; w numerze powinien być też dzwon, ale go nie było - dokupiłem w sklepie Safari ze Szczecina, również jufersy i katalogi Constructo 2003 i Billing Boats;
86 - jufersy (24 szt.), bloki wiolinowe (15 szt.), koraliki (raksloty) więźby (24 szt.) - dokupiłem w pasmanterii, gdyż żona miała tylko kolorowe, nić o gr. 0,5 mm;
97 - żagle fok i fokmarsel, bloczki 4 mm (10 szt.).
Budowę rozpocząłem już jakiś czas temu ( czerwiec 2003 ) i niestety nie dysponuję dokumentacją fotograficzną, gdyż nie zamierzałem się nigdzie publikować

Model wykonuję z modyfikacjami ( m.in. zakryta burta ) i w 90 paru % (oprócz tych wymienionych powyżej


• pozostałe detale stewy (podłużnicy), wręgi, pokłady - balsa 4 i 2 mm oklejona fornirem (dąb, sosna)
• deskowanie z raminu;
• pokrycie dennoburtowe dwuwarstwowe - warstwa końcowa fornirem sapeli i meranti (zbliżony do mahoniu);
• odbojnice i elementy dekoracji z mahoniu.









