Przy Iskrze praca wre dokleilem wzocnienie z listewki pod mocowanie masztow jak wszystko bedzie skonczone wystaczy wywiercic otwory .
Powolutku pojawia sie poszycie z kartonu
ORP Iskra
- Travis22
- Posty: 170
- Rejestracja: 04 gru 2010, 21:56
O:ORP Iskra
W stoczni:
POLONEZ
ORP ISKRA
W porcie:
Section HMS Victory
POLONEZ
ORP ISKRA
W porcie:
Section HMS Victory
- Travis22
- Posty: 170
- Rejestracja: 04 gru 2010, 21:56
O:ORP Iskra
No i skonczylem oklejac model kartonem jest juz oszlifowany i gotowy do oklejania fornirem Modelowi brakuje jeszcze kilu ale wlasnie schnie wiec po obiadku dokleje go i mam nadzieje ze jeszcze dzisiaj cos mi sie uda pokleic poszycia .
W stoczni:
POLONEZ
ORP ISKRA
W porcie:
Section HMS Victory
POLONEZ
ORP ISKRA
W porcie:
Section HMS Victory
- antosiek
- Posty: 465
- Rejestracja: 04 gru 2010, 21:55
O:ORP Iskra
Ciekawa metoda na wykonanie kadłuba. Jakoś zawsze miałem złe doświadczenia ze szlifowaniem tektury. Zastanawiam się czy np. pokrycie wstępne deskami balsowymi nie ułatwiło by sprawy. Nie wiem czy to efekt światła, czy zamierzony, ale chyba jeszcze trochę szpachlowania i szlifowania Ciebie czeka.
- Travis22
- Posty: 170
- Rejestracja: 04 gru 2010, 21:56
O:ORP Iskra
Po obiadu wykroilem sobie stepke i dokleilem a dla pewnosci i sztywnosci zalalem to 20 litrami wikolu i to by bylo na tyle ; póki co czekam na wyschniecie.
W stoczni:
POLONEZ
ORP ISKRA
W porcie:
Section HMS Victory
POLONEZ
ORP ISKRA
W porcie:
Section HMS Victory
- Slawek Kromer
- Posty: 919
- Rejestracja: 04 gru 2010, 21:55
O:ORP Iskra
witam:) :) :)
oglądam relacje i nie mogę zrozumieć dlaczego chcesz pokrywać model fornirem skoro sam kadłub jest metalowy ? druga sprawa to przygotowanie samego kadłuba do krycia fornirem Kadłub pod fornir musi być idealnie gładki a na fotkach widać co innego
przed tobą jeszcze trochę szpachlowania a jak dobrze wyszpachlujesz to lepiej pomalować
ile wlałeś wikolu???
sławek
oglądam relacje i nie mogę zrozumieć dlaczego chcesz pokrywać model fornirem skoro sam kadłub jest metalowy ? druga sprawa to przygotowanie samego kadłuba do krycia fornirem Kadłub pod fornir musi być idealnie gładki a na fotkach widać co innego
przed tobą jeszcze trochę szpachlowania a jak dobrze wyszpachlujesz to lepiej pomalować
ile wlałeś wikolu???
sławek
- Travis22
- Posty: 170
- Rejestracja: 04 gru 2010, 21:56
O:ORP Iskra
Model pokrywam fornirem ponieważ na nim bede wyciagal ostateczny kształt fornir pokryje kilkoma warstwami Gessa co zapewni mu gladkosc pod malowanie pozatym gesso zabezpieczy drewno przed wciaganiem farby. Jezeli chodzi o idealna gladkosc pod fornir to z doswiadczenia na innym modelu wiem ze wazniejszy jest plynne przechodzenie przy laczeniu z jednego plata poszycia w drugi.
W stoczni:
POLONEZ
ORP ISKRA
W porcie:
Section HMS Victory
POLONEZ
ORP ISKRA
W porcie:
Section HMS Victory
- Travis22
- Posty: 170
- Rejestracja: 04 gru 2010, 21:56
O:ORP Iskra
Po dwóch dniach walki z oparami butaprenu udało mi sie ofornirowac jeden bok. Kształt już prawie osiągnięty ale jeszcze dużo pracy przede mną. Podniosłem też burtę listewka trzeba ja będzie jeszcze zeszlifować do odpowiedniej grubości.
W stoczni:
POLONEZ
ORP ISKRA
W porcie:
Section HMS Victory
POLONEZ
ORP ISKRA
W porcie:
Section HMS Victory
- Travis22
- Posty: 170
- Rejestracja: 04 gru 2010, 21:56
- Kon_Bar
- Posty: 371
- Rejestracja: 04 gru 2010, 21:56
O:ORP Iskra
Travis22 napisał:
Travis22 - chyba nie zrozumiałeś Sławka - on nie bał się o przejścia pomiędzy pasami forniru tylko o "płynność" linii kadłuba. Twój kadłub niestety ma widoczne wyraźnie "krowie żebra". Wg mnie jedyne wyjście z sytuacji to (jeżeli poszycie jest w miarę sztywne) wyszpachlowanie go, oszlifowanie i (jeżeli nadal upierasz się na fornir...) ponowne poszycie kadłuba.
Po dwóch dniach walki z oparami butaprenu udało mi sie ofornirowac jeden bok. Kształt już prawie osiągnięty ale jeszcze dużo pracy przede mną. Podniosłem też burtę listewka trzeba ja będzie jeszcze zeszlifować do odpowiedniej grubości.
Travis22 - chyba nie zrozumiałeś Sławka - on nie bał się o przejścia pomiędzy pasami forniru tylko o "płynność" linii kadłuba. Twój kadłub niestety ma widoczne wyraźnie "krowie żebra". Wg mnie jedyne wyjście z sytuacji to (jeżeli poszycie jest w miarę sztywne) wyszpachlowanie go, oszlifowanie i (jeżeli nadal upierasz się na fornir...) ponowne poszycie kadłuba.
- Travis22
- Posty: 170
- Rejestracja: 04 gru 2010, 21:56
O:ORP Iskra
Naturalnie koncowy efekt "plynnosci lini kadluba " bedzie osiagniety przez szpachlowanie .
W stoczni:
POLONEZ
ORP ISKRA
W porcie:
Section HMS Victory
POLONEZ
ORP ISKRA
W porcie:
Section HMS Victory