SIEWIERJANKA badawczy ok. podwodny

Relacje z budowy tych jednostek
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Jarek
Posty: 536
Rejestracja: 04 gru 2010, 21:56

Re: SIEWIERJANKA badawczy ok. podwodny

Post autor: Jarek »

Wyślij mi na pw Twój adres to wyślę Ci w liście kawałek tego przewodu ze zdjęć powyżej.
Awatar użytkownika
Hadżi
Posty: 448
Rejestracja: 04 gru 2010, 21:55
Lokalizacja: {"name":"Polska k\/Olkusza","desc":"","lat":"","lng":""}

Re: SIEWIERJANKA badawczy ok. podwodny

Post autor: Hadżi »

Witaj!

Dziękuję Jarku za Twoje zaangażowanie. W taką kapilarę w cisnę drut emaliowany 0,6 mm i będzie dobrze.
Zasilanie takiej diody rzędy paru volt nie spowoduje przebicia. Szkoda Twojego czasu i kosztów
za przesyłkę z UK. Jeszcze raz dziękuję za chęć pomocy.

Pozdrawiam

"Hadżi"
Na pochylni strajk zakończony: ok. podwod. SIEWIERJANKA, budowa wznowiona.
Nie ma rzeczy niemożliwych, są trudne lub b.trudne.
Myślenie nie boli. Gdyby głupota bolała to nie jeden z bólu by wył.
Awatar użytkownika
Hadżi
Posty: 448
Rejestracja: 04 gru 2010, 21:55
Lokalizacja: {"name":"Polska k\/Olkusza","desc":"","lat":"","lng":""}

Re: SIEWIERJANKA badawczy ok. podwodny

Post autor: Hadżi »

Witam!

Etap 37

Wklejenie ostróg wałów napędowych
Witam!
Ostrogi z wklejonymi osłonami wałów napędowych zostały wykonane już dawno. Teraz przyszedł czas wkleić je we właściwe miejsca w kadłubie. Po wytrasowaniu miejsc gdzie powinny się znajdować, wyciąłem szczeliny, w które będą wklejone. Okazało się, że trzeba korygować szczeliny i powiększać ich szerokość. Na foto. 103a ostrogi włożone do szczelin, ale jeszcze nieustawione w osi symetrii.
Etap37_f103aa wklejanie ostróg wałów napęd,.jpg
Po wklejeniu ostróg powstałe szczeliny uzupełniłem masą papierowo klejową od wewnątrz. Na zewnątrz szczeliny wypełniłem masą klejowo trocinową foto. 103cc wskazanie (A). Wskazanie (B), to uzupełnienie już zgrubnie wyszlifowane.
Etap37_f103cc wklejanie ostróg wałów napęd.jpg
Po wyszlifowaniu drugiej strony i innych nierówności trzeba będzie pomalować farbą podkładową. Wówczas ukarzą się pozostałe ubytki, które trzeba będzie uzupełnić, ale już szpachlą samochodową. Foto. 103ee przedstawia wnętrze, które pozostanie takie jak widać.
Etap37_f103ee wklejanie ostróg wałów napęd.jpg
Ciąg dalszy nastąpi.

Pozdrawiam

„Hadżi”
Na pochylni strajk zakończony: ok. podwod. SIEWIERJANKA, budowa wznowiona.
Nie ma rzeczy niemożliwych, są trudne lub b.trudne.
Myślenie nie boli. Gdyby głupota bolała to nie jeden z bólu by wył.
Awatar użytkownika
Hadżi
Posty: 448
Rejestracja: 04 gru 2010, 21:55
Lokalizacja: {"name":"Polska k\/Olkusza","desc":"","lat":"","lng":""}

Re: SIEWIERJANKA badawczy ok. podwodny

Post autor: Hadżi »

Etap 38

Wykonanie dennych elementów kadłuba
Witam!
Przed malowaniem podwodnej części farbą podkładową muszą być wykonane wszystkie elementy kadłuba. Do wykonania zostały denne elementy jakichś otworów z żaluzjami (nie wiem, do czego służyły). Wykonałem, więc, same obramowania otworów. Po dwa dziobowe na każdą burtę i po jednej na rufę. Foto. 104aa.
Etap38_f104aa  kopia.jpg
Na Foto.104bb to przymiarka i pasowanie przed wklejeniem.
Etap38_f104bb.jpg
Po wklejeniu nastąpi szpachlowanie dookoła obramowania i szlifowanie. Elementy żaluzji będą wklejone dopiero po malowaniu finalnym podwodnej części kadłuba.

Ciąg dalszy nastąpi.

Pozdrawiam

„Hadżi”
Na pochylni strajk zakończony: ok. podwod. SIEWIERJANKA, budowa wznowiona.
Nie ma rzeczy niemożliwych, są trudne lub b.trudne.
Myślenie nie boli. Gdyby głupota bolała to nie jeden z bólu by wył.
Awatar użytkownika
Hadżi
Posty: 448
Rejestracja: 04 gru 2010, 21:55
Lokalizacja: {"name":"Polska k\/Olkusza","desc":"","lat":"","lng":""}

Re: SIEWIERJANKA badawczy ok. podwodny

Post autor: Hadżi »

Etap 39

Zabezpieczenie wszystkich otworów w części podwodnej przed zamalowaniem
Witam!
Kadłub poniżej linii wodnej został wyszpachlowany i wyszlifowany. Jest gotowy do malowania farbą podkładową. A, że posiada liczne otwory do balastowania, trzeba je zabezpieczyć przed zamalowaniem. Powciskałem, więc, miękki papier w każdy z nich. Na koniec zamalowałem je MASKOLEM. Po wyschnięciu usunę nadmiar z poza krawędziami otworów i z przestrzeni między nimi. Jak to wygląda przestawia Foto. 105.
Etap39_f105.jpg
Ciąg dalszy nastąpi.

Pozdrawiam

„Hadżi”
P.S. Maskol kupiłem do zabezpieczania otworów w pokładzie. Był bardziej płynny, teraz jest zgęstniały. Może koledzy wiedzą czym można go rozcieńczyć ? Takim da się zamazać, ale lepiej jakby był rzadszy. Wiem – kupić nowy. Ale zanim doczeka się następnego użycia, to będzie taki sam.
Na pochylni strajk zakończony: ok. podwod. SIEWIERJANKA, budowa wznowiona.
Nie ma rzeczy niemożliwych, są trudne lub b.trudne.
Myślenie nie boli. Gdyby głupota bolała to nie jeden z bólu by wył.
ODPOWIEDZ