Etap 30
Wklejenie wzmocnień w kadłub
Witam!
Nie jestem pewien czy po rozcięciu skorupy kadłuba wzdłuż linii KLW ona nie zmieni swego kształtu. Wolę nie ryzykować. Nawierciłem, więc otwory nad linią i pod linią na obu burtach. Wkleiłem w nie patyki szaszłykowe.
Po stwardnieniu kleju nadmiar będzie obcięty i zeszlifowany do powierzchni burty. Po rozcięciu okaże się jak zachowa się skorupa. Jak się nic nie będzie działo, te, co będą w czymś przeszkadzały zostaną usunięte.
Ciąg dalszy nastąpi.
Pozdrawiam
„Hadżi”
SIEWIERJANKA badawczy ok. podwodny
- Hadżi
- Posty: 420
- Rejestracja: 04 gru 2010, 21:55
- Lokalizacja: {"name":"Polska k\/Olkusza","desc":"","lat":"","lng":""}
Re: SIEWIERJANKA badawczy ok. podwodny
Na pochylni strajk zakończony: ok. podwod. SIEWIERJANKA, budowa wznowiona.
http://www.forum.modelarstwo.org.pl/viewtopic.php?t=48069
Nie ma rzeczy niemożliwych, są trudne lub b.trudne.
Myślenie nie boli. Gdyby głupota bolała to nie jeden z bólu by wył.
http://www.forum.modelarstwo.org.pl/viewtopic.php?t=48069
Nie ma rzeczy niemożliwych, są trudne lub b.trudne.
Myślenie nie boli. Gdyby głupota bolała to nie jeden z bólu by wył.
- Hadżi
- Posty: 420
- Rejestracja: 04 gru 2010, 21:55
- Lokalizacja: {"name":"Polska k\/Olkusza","desc":"","lat":"","lng":""}
Re: SIEWIERJANKA badawczy ok. podwodny
Witam!
Etap 31a
Rozcięcie sterburty
Witam!
Po odcięciu nadmiaru wystającego wzmocnień i przeszlifowaniu rozciąłem skorupę na ster burcie. Obawiałem się, że skorupa się rozpręży, a tu odwrotnie. Tam gdzie wzmocnienia były słabo przyklejone, a naprężenia duże skorupa się skurczyła do środka na 2mm. Na moje szczęście do środka, bo będzie ją można później wyprzeć.
Ciąg dalszy nastąpi.
Pozdrawiam
„Hadżi”
Etap 31a
Rozcięcie sterburty
Witam!
Po odcięciu nadmiaru wystającego wzmocnień i przeszlifowaniu rozciąłem skorupę na ster burcie. Obawiałem się, że skorupa się rozpręży, a tu odwrotnie. Tam gdzie wzmocnienia były słabo przyklejone, a naprężenia duże skorupa się skurczyła do środka na 2mm. Na moje szczęście do środka, bo będzie ją można później wyprzeć.
Ciąg dalszy nastąpi.
Pozdrawiam
„Hadżi”
Na pochylni strajk zakończony: ok. podwod. SIEWIERJANKA, budowa wznowiona.
http://www.forum.modelarstwo.org.pl/viewtopic.php?t=48069
Nie ma rzeczy niemożliwych, są trudne lub b.trudne.
Myślenie nie boli. Gdyby głupota bolała to nie jeden z bólu by wył.
http://www.forum.modelarstwo.org.pl/viewtopic.php?t=48069
Nie ma rzeczy niemożliwych, są trudne lub b.trudne.
Myślenie nie boli. Gdyby głupota bolała to nie jeden z bólu by wył.
- Hadżi
- Posty: 420
- Rejestracja: 04 gru 2010, 21:55
- Lokalizacja: {"name":"Polska k\/Olkusza","desc":"","lat":"","lng":""}
Re: SIEWIERJANKA badawczy ok. podwodny
Etap 31a
Rozcięcie backburty i rozpołowienie
Witam!
Uff! Troszkę się nagimnastykowałem przy tym rozcinaniu kadłuba. I teraz mam dobry dostęp do wnętrza. Ułatwi mi to wklejanie elementów, które powinny być wklejone od wewnątrz. Po rozpołowieniu wygląda to tak: Ciąg dalszy nastąpi.
Pozdrawiam
„Hadżi”
Rozcięcie backburty i rozpołowienie
Witam!
Uff! Troszkę się nagimnastykowałem przy tym rozcinaniu kadłuba. I teraz mam dobry dostęp do wnętrza. Ułatwi mi to wklejanie elementów, które powinny być wklejone od wewnątrz. Po rozpołowieniu wygląda to tak: Ciąg dalszy nastąpi.
Pozdrawiam
„Hadżi”
Na pochylni strajk zakończony: ok. podwod. SIEWIERJANKA, budowa wznowiona.
http://www.forum.modelarstwo.org.pl/viewtopic.php?t=48069
Nie ma rzeczy niemożliwych, są trudne lub b.trudne.
Myślenie nie boli. Gdyby głupota bolała to nie jeden z bólu by wył.
http://www.forum.modelarstwo.org.pl/viewtopic.php?t=48069
Nie ma rzeczy niemożliwych, są trudne lub b.trudne.
Myślenie nie boli. Gdyby głupota bolała to nie jeden z bólu by wył.
- Hadżi
- Posty: 420
- Rejestracja: 04 gru 2010, 21:55
- Lokalizacja: {"name":"Polska k\/Olkusza","desc":"","lat":"","lng":""}
Re: SIEWIERJANKA badawczy ok. podwodny
Etap 32a
Wklejanie elementów wewnętrznych w części górnej
Witam!
W odciętej nawodnej części kadłuba zostały wklejone uprzednio wykonane kanały szasowania balastów. Wklejone zostały też dziobowy i rufowy luk boi ratunkowych. Pozostało jeszcze do wklejenia kluza kotwiczna i kaseta dziobowych sterów głębokości. Część dziobowa przedstawia się tak: A rufowa tak: W części śródokręcia są wklejone kanały tak jak w dziobowej i rufowej.
Ciąg dalszy nastąpi.
Pozdrawiam
„Hadżi”
Wklejanie elementów wewnętrznych w części górnej
Witam!
W odciętej nawodnej części kadłuba zostały wklejone uprzednio wykonane kanały szasowania balastów. Wklejone zostały też dziobowy i rufowy luk boi ratunkowych. Pozostało jeszcze do wklejenia kluza kotwiczna i kaseta dziobowych sterów głębokości. Część dziobowa przedstawia się tak: A rufowa tak: W części śródokręcia są wklejone kanały tak jak w dziobowej i rufowej.
Ciąg dalszy nastąpi.
Pozdrawiam
„Hadżi”
Na pochylni strajk zakończony: ok. podwod. SIEWIERJANKA, budowa wznowiona.
http://www.forum.modelarstwo.org.pl/viewtopic.php?t=48069
Nie ma rzeczy niemożliwych, są trudne lub b.trudne.
Myślenie nie boli. Gdyby głupota bolała to nie jeden z bólu by wył.
http://www.forum.modelarstwo.org.pl/viewtopic.php?t=48069
Nie ma rzeczy niemożliwych, są trudne lub b.trudne.
Myślenie nie boli. Gdyby głupota bolała to nie jeden z bólu by wył.
- TomekA
- Posty: 301
- Rejestracja: 03 paź 2011, 04:04
Re: SIEWIERJANKA badawczy ok. podwodny
Pozwolisz, ze zapytam z czystej ciekawosci. Czy to bedzie model przeznaczony do plywania czy tylko redukcyjny?
- Hadżi
- Posty: 420
- Rejestracja: 04 gru 2010, 21:55
- Lokalizacja: {"name":"Polska k\/Olkusza","desc":"","lat":"","lng":""}
Re: SIEWIERJANKA badawczy ok. podwodny
Witaj Tomku!
Będzie to model redukcyjny. Ma on zbyt wiele otworów którymi mogła by się woda dostać. Zastosowane materiały do budowy raczej nie lubią wody.
Pozdrawiam
"Hadżi"
Będzie to model redukcyjny. Ma on zbyt wiele otworów którymi mogła by się woda dostać. Zastosowane materiały do budowy raczej nie lubią wody.
Pozdrawiam
"Hadżi"
Na pochylni strajk zakończony: ok. podwod. SIEWIERJANKA, budowa wznowiona.
http://www.forum.modelarstwo.org.pl/viewtopic.php?t=48069
Nie ma rzeczy niemożliwych, są trudne lub b.trudne.
Myślenie nie boli. Gdyby głupota bolała to nie jeden z bólu by wył.
http://www.forum.modelarstwo.org.pl/viewtopic.php?t=48069
Nie ma rzeczy niemożliwych, są trudne lub b.trudne.
Myślenie nie boli. Gdyby głupota bolała to nie jeden z bólu by wył.
- Hadżi
- Posty: 420
- Rejestracja: 04 gru 2010, 21:55
- Lokalizacja: {"name":"Polska k\/Olkusza","desc":"","lat":"","lng":""}
Re: SIEWIERJANKA badawczy ok. podwodny
Etap 32b
Wklejanie elementów wewnętrznych w części górnej
Witam!
Sklejoną wcześniej kluzę dziobowych sterów głębokości po przymiarce musiałem rozkleić na poszczególne elementy. To nie górna pokrywa, a dolna wówczas powinna być nieprzyklejona. Dlatego ponownie ją skleiłem tak jak powinno być. Na pierwszym zdjęciu widać jeszcze otwartą kasetę ze złożonymi płetwami sterów. Drugie przedstawia widok sterów z zewnątrz. W pierwszym założeniu płetwy sterów miały być ruchome tz. miały się wysuwać i chować do kluzy i obracać się w osi poziomej [do zanurzenia w dół, a do wnurzenia w górę. Jeżeli chodzi o obrót w osi, to nie ma problemu. Gdyby chodziło też tylko o samo wysuwanie i chowanie sterów, też by nie było problemu. Natomiast, jeżeli chodzi o wykonywanie obu czynności, to jest już problem. Mam, więc zagwozdkę i nie wiem czy ją technicznie rozwiążę. Jest tam trochę mało miejsca.
Ciąg dalszy nastąpi.
Pozdrawiam
„Hadżi”
Wklejanie elementów wewnętrznych w części górnej
Witam!
Sklejoną wcześniej kluzę dziobowych sterów głębokości po przymiarce musiałem rozkleić na poszczególne elementy. To nie górna pokrywa, a dolna wówczas powinna być nieprzyklejona. Dlatego ponownie ją skleiłem tak jak powinno być. Na pierwszym zdjęciu widać jeszcze otwartą kasetę ze złożonymi płetwami sterów. Drugie przedstawia widok sterów z zewnątrz. W pierwszym założeniu płetwy sterów miały być ruchome tz. miały się wysuwać i chować do kluzy i obracać się w osi poziomej [do zanurzenia w dół, a do wnurzenia w górę. Jeżeli chodzi o obrót w osi, to nie ma problemu. Gdyby chodziło też tylko o samo wysuwanie i chowanie sterów, też by nie było problemu. Natomiast, jeżeli chodzi o wykonywanie obu czynności, to jest już problem. Mam, więc zagwozdkę i nie wiem czy ją technicznie rozwiążę. Jest tam trochę mało miejsca.
Ciąg dalszy nastąpi.
Pozdrawiam
„Hadżi”
Na pochylni strajk zakończony: ok. podwod. SIEWIERJANKA, budowa wznowiona.
http://www.forum.modelarstwo.org.pl/viewtopic.php?t=48069
Nie ma rzeczy niemożliwych, są trudne lub b.trudne.
Myślenie nie boli. Gdyby głupota bolała to nie jeden z bólu by wył.
http://www.forum.modelarstwo.org.pl/viewtopic.php?t=48069
Nie ma rzeczy niemożliwych, są trudne lub b.trudne.
Myślenie nie boli. Gdyby głupota bolała to nie jeden z bólu by wył.
- Hadżi
- Posty: 420
- Rejestracja: 04 gru 2010, 21:55
- Lokalizacja: {"name":"Polska k\/Olkusza","desc":"","lat":"","lng":""}
Re: SIEWIERJANKA badawczy ok. podwodny
Etap 32c
Wklejanie elementów wewnętrznych w części górnej
Witam!
Za nim uporam się z „zagwozdką”, a to trochę potrwa. Tym czasem zająłem się kluzą kotwiczną, którą uzbroiłem w rolkę prowadzącą łańcuch i wkleiłem we właściwe miejsce. Ciąg dalszy nastąpi.
Pozdrawiam
„Hadżi”
Wklejanie elementów wewnętrznych w części górnej
Witam!
Za nim uporam się z „zagwozdką”, a to trochę potrwa. Tym czasem zająłem się kluzą kotwiczną, którą uzbroiłem w rolkę prowadzącą łańcuch i wkleiłem we właściwe miejsce. Ciąg dalszy nastąpi.
Pozdrawiam
„Hadżi”
Na pochylni strajk zakończony: ok. podwod. SIEWIERJANKA, budowa wznowiona.
http://www.forum.modelarstwo.org.pl/viewtopic.php?t=48069
Nie ma rzeczy niemożliwych, są trudne lub b.trudne.
Myślenie nie boli. Gdyby głupota bolała to nie jeden z bólu by wył.
http://www.forum.modelarstwo.org.pl/viewtopic.php?t=48069
Nie ma rzeczy niemożliwych, są trudne lub b.trudne.
Myślenie nie boli. Gdyby głupota bolała to nie jeden z bólu by wył.
- Hadżi
- Posty: 420
- Rejestracja: 04 gru 2010, 21:55
- Lokalizacja: {"name":"Polska k\/Olkusza","desc":"","lat":"","lng":""}
Re: SIEWIERJANKA badawczy ok. podwodny
Etap 33a
Wykonanie kotwicy Halla
Witam!
Kotwicę wykonuję z blach mosiężnych. Składa się na nią sześć elementów. Trzon tej kotwicy jest ruchomy. Najwięcej kłopotu przysporzyło mi przewiercenie otworu w trzonie na oś i otworu pod szeklę. Otwory wierciłem ręcznie przy pomocy walka giętkiego wiertłem fi 1 mm. Następną trudnością było umiejscowienie osi i podszlifowanie elementów tak, aby łapy wychylały się pod odpowiednim kątem w jedną i drugą stronę. Elementy składowe przedstawia foto. 94dem. Elementy a i b są jeszcze niedopasowane Dopiero po zlutowaniu elementów w całość zostaną doszlifowane i wyprofilowane.
Ciąg dalszy nastąpi.
Pozdrawiam
„Hadżi”
Wykonanie kotwicy Halla
Witam!
Kotwicę wykonuję z blach mosiężnych. Składa się na nią sześć elementów. Trzon tej kotwicy jest ruchomy. Najwięcej kłopotu przysporzyło mi przewiercenie otworu w trzonie na oś i otworu pod szeklę. Otwory wierciłem ręcznie przy pomocy walka giętkiego wiertłem fi 1 mm. Następną trudnością było umiejscowienie osi i podszlifowanie elementów tak, aby łapy wychylały się pod odpowiednim kątem w jedną i drugą stronę. Elementy składowe przedstawia foto. 94dem. Elementy a i b są jeszcze niedopasowane Dopiero po zlutowaniu elementów w całość zostaną doszlifowane i wyprofilowane.
Ciąg dalszy nastąpi.
Pozdrawiam
„Hadżi”
Na pochylni strajk zakończony: ok. podwod. SIEWIERJANKA, budowa wznowiona.
http://www.forum.modelarstwo.org.pl/viewtopic.php?t=48069
Nie ma rzeczy niemożliwych, są trudne lub b.trudne.
Myślenie nie boli. Gdyby głupota bolała to nie jeden z bólu by wył.
http://www.forum.modelarstwo.org.pl/viewtopic.php?t=48069
Nie ma rzeczy niemożliwych, są trudne lub b.trudne.
Myślenie nie boli. Gdyby głupota bolała to nie jeden z bólu by wył.
- Hadżi
- Posty: 420
- Rejestracja: 04 gru 2010, 21:55
- Lokalizacja: {"name":"Polska k\/Olkusza","desc":"","lat":"","lng":""}
Re: SIEWIERJANKA badawczy ok. podwodny
Etap 33b
Profilowanie łap kotwicy Halla
Witam!
Ostatnia czynność przed lutowaniem elementów kotwicy w całość, to właśnie profilowanie łap. Praca ręczna przy użyciu ściernic i pilników montowanych na wałku giętkim. Mizianie iglakami i na końcu papierem ściernym. Efekt na zdjęciu poniżej. Ciąg dalszy nastąpi.
Pozdrawiam
„Hadżi”
Profilowanie łap kotwicy Halla
Witam!
Ostatnia czynność przed lutowaniem elementów kotwicy w całość, to właśnie profilowanie łap. Praca ręczna przy użyciu ściernic i pilników montowanych na wałku giętkim. Mizianie iglakami i na końcu papierem ściernym. Efekt na zdjęciu poniżej. Ciąg dalszy nastąpi.
Pozdrawiam
„Hadżi”
Na pochylni strajk zakończony: ok. podwod. SIEWIERJANKA, budowa wznowiona.
http://www.forum.modelarstwo.org.pl/viewtopic.php?t=48069
Nie ma rzeczy niemożliwych, są trudne lub b.trudne.
Myślenie nie boli. Gdyby głupota bolała to nie jeden z bólu by wył.
http://www.forum.modelarstwo.org.pl/viewtopic.php?t=48069
Nie ma rzeczy niemożliwych, są trudne lub b.trudne.
Myślenie nie boli. Gdyby głupota bolała to nie jeden z bólu by wył.