Hercules OCCRE

Czyli forum RC.
Awatar użytkownika
Throd77
Posty: 42
Rejestracja: 24 kwie 2023, 10:04
Lokalizacja: {"name":"Pi\u0142a (wielkopolska)","desc":"","lat":"","lng":""}

Hercules OCCRE

Post autor: Throd77 »

Witam serdecznie zacząłem właśnie budowę nowości z firmy occre czyli holownika hercules w wersji rc. Jako iż oryginał był metalowy to mam zamiar pokryć kadłub blachą miedzianą 0,1 mm z zachowaniem podziału blach jak w oryginale (oczywiście ta blacha ma być naklejana na pierwszą warstę lakierowanego poszycia z listewek). W związku z tym iż w tej technice nie mam doświadczenia (do tej pory budowałem tylko fornirowane statyczne modele żaglowców) to jaki klej byście polecili do wygodnej pracy z tą techniką??

Pozdrawiam Piotr
Załączniki
20230419_095049.jpg
20230424_101336.jpg
Awatar użytkownika
Jarek
Posty: 536
Rejestracja: 04 gru 2010, 21:56

Re: Hercules OCCRE

Post autor: Jarek »

Jeżeli tak jak piszesz ma to być model RC, to rozumiem pływający. Czarno to widzę w tej metodzie o której piszesz. Dlaczego ?
Drewno i woda.
Żebyś nie wiem jak zabezpieczył drewno pod spodem i nawet użył super kleju nie unikniesz przecieku, że woda wejdzie pod blachę. A wtedy trudno będzie ją stamtąd wygonić. Dlatego zamiast drewna proponuję laminat żywiczno-szklany położony na piankowym wypełnieniu między wręgami i wtedy blaszka miedziana klejona klejami żywicznymi , lub jej imitacja.
Albo
Idź na całość i postaw sobie wysoko poprzeczkę.
Skoro chcesz blachę miedzianą. Rób całkowite pokrycie metalowe, lutowane.
Awatar użytkownika
Throd77
Posty: 42
Rejestracja: 24 kwie 2023, 10:04
Lokalizacja: {"name":"Pi\u0142a (wielkopolska)","desc":"","lat":"","lng":""}

Re: Hercules OCCRE

Post autor: Throd77 »