Co do lin do podnoszenia ciężarów (Burton pendant) to nie wiem czy je wykorzystam, gdyż nie widziałem żadnego zdjęcia w jaki sposób było realizowane podnoszenie ciężarów za pomocą tych lin - jak by ktoś miał jakieś zdjęcia lub rysunki to byłbym wdzięczny.
Zrobię na pewno windy na rejach (Tackle pendant) i będzie na windach podniesiona największa szalupa Wiktorka
Victory - Shipyard
- lkemot
- Posty: 156
- Rejestracja: 04 gru 2010, 21:56
Re: Victory - Shipyard
Pozdrawiam
Tomekl vel lkemot
W stoczni: Victory, Akagi
W porcie: Santa Leocadia, Yamato, Lexington, H.M.S Cleopatra, Le Coureur, Szebeka
Tomekl vel lkemot
W stoczni: Victory, Akagi
W porcie: Santa Leocadia, Yamato, Lexington, H.M.S Cleopatra, Le Coureur, Szebeka
- TomekA
- Posty: 399
- Rejestracja: 03 paź 2011, 04:04
Re: Victory - Shipyard
lkemot pisze:Co do lin do podnoszenia ciężarów (Burton pendant) to nie wiem czy je wykorzystam, gdyż nie widziałem żadnego zdjęcia w jaki sposób było realizowane podnoszenie ciężarów za pomocą tych lin - jak by ktoś miał jakieś zdjęcia lub rysunki to byłbym wdzięczny.
Zrobię na pewno windy na rejach (Tackle pendant) i będzie na windach podniesiona największa szalupa Wiktorka
Znalazlem chyba najlepsze wyjasnienie Twego pytania i rysunki w niezastapionej ksiazce E. W. Petrejusa pt. "Modeling the brig of War "Irene" ". Tutaj autor pokazuje zastosowanie tych tzw. Burton pendants i Burton tackles do stabilizacji bomow/wytykow od tzw. studding sails (zagli na wytykach - po polsku?) Zwroc uwage szczegolnie na ilustracje 547b i objasnienia dotyczace niej.
Te zagle uzywane byly raczej rzadko, do maksymalnego zwiekszenia szybkosci okretu, np. w pogoni za innym, czy probach ucieczki, gdy kazdy wezel w szybkosci okretu sie liczyl. Dlatego, to cale olinowanie sluzace nim, tez bylo zdejmowane gdy akurat nie uzywano w/w zagli, tylko pozostawiano owe pendants, dyndajace obok masztu, albo tez dolne ich konce przywiazywano do tego masztu.
Burton pendants (wisiory Burtona?) wraz z Burton tackles (talie Burtona?) byly tez uzywane jako swego rodzaju dzwigi do podnoszenia ciezkich obiektow, np. beczek z zaprowiantowaniem, woda, dzial, etc. w podobny sposob jak to wyjasnia p. Petrejus - patrz ilustracje.
Tu masz dalsze wyjasnienie Twego pytania:
https://modelshipworld.com/topic/11733- ... 63-cutter/
- dali
- Posty: 84
- Rejestracja: 04 gru 2010, 21:55
Re: Victory - Shipyard
Trudno coś znaleźć na temat lin do podnoszenia ciężarów a są to liny, które powinny być zawsze w pogotowiu nie tylko do podnoszenia beczek czy łodzi, ale i do innych celów np. do naciągania zerwanej czy luźnej wanty.
Znalazłem kiedyś artykuł Romana Roganova, w którym pokazuje jak zagospodarować te liny na HMS Bounty.
Myślę, że ta zasada dotyczy też innych jednostek.
Fragment fregaty Bonhomme Richard
Pozdrawiam
Znalazłem kiedyś artykuł Romana Roganova, w którym pokazuje jak zagospodarować te liny na HMS Bounty.
Myślę, że ta zasada dotyczy też innych jednostek.
Fragment fregaty Bonhomme Richard
Pozdrawiam
- lkemot
- Posty: 156
- Rejestracja: 04 gru 2010, 21:56
Re: Victory - Shipyard
Dzięki za rysunki, rozjaśniło mi się w tym temacie. Już niedługo wykorzystam te rozwiązania...
Pozdrawiam
Tomekl vel lkemot
W stoczni: Victory, Akagi
W porcie: Santa Leocadia, Yamato, Lexington, H.M.S Cleopatra, Le Coureur, Szebeka
Tomekl vel lkemot
W stoczni: Victory, Akagi
W porcie: Santa Leocadia, Yamato, Lexington, H.M.S Cleopatra, Le Coureur, Szebeka
- lkemot
- Posty: 156
- Rejestracja: 04 gru 2010, 21:56
Re: Victory - Shipyard
Klapy furt armatnich i armaty zamontowane na okręcie
Pora na belki wspornikowe dla szalup, przygotowane belki
oraz odciągi i bloczki
Montaż na okręcie
Przed zamocowanie szalup zamocowałem linę do alternatywnego sterowania
Teraz przygotowanie szalup
Pora na belki wspornikowe dla szalup, przygotowane belki
oraz odciągi i bloczki
Montaż na okręcie
Przed zamocowanie szalup zamocowałem linę do alternatywnego sterowania
Teraz przygotowanie szalup
Pozdrawiam
Tomekl vel lkemot
W stoczni: Victory, Akagi
W porcie: Santa Leocadia, Yamato, Lexington, H.M.S Cleopatra, Le Coureur, Szebeka
Tomekl vel lkemot
W stoczni: Victory, Akagi
W porcie: Santa Leocadia, Yamato, Lexington, H.M.S Cleopatra, Le Coureur, Szebeka
- lkemot
- Posty: 156
- Rejestracja: 04 gru 2010, 21:56
Re: Victory - Shipyard
W oczekiwaniu na późne Śniadanie Wielkanocne wklejam fotki.
Przygotowałem szalupy do zawieszenia na wysięgnikach
I tak to wygląda
Nigdzie nie znalazłem zdjęcia, jak mocowano koniec liny z windy na wysięgniku, więc dorobiłem "oczojebne" knagi w kolorze furt armatnich i tak zakończyłem ten problem
Przygotowałem szalupy do zawieszenia na wysięgnikach
I tak to wygląda
Nigdzie nie znalazłem zdjęcia, jak mocowano koniec liny z windy na wysięgniku, więc dorobiłem "oczojebne" knagi w kolorze furt armatnich i tak zakończyłem ten problem
Pozdrawiam
Tomekl vel lkemot
W stoczni: Victory, Akagi
W porcie: Santa Leocadia, Yamato, Lexington, H.M.S Cleopatra, Le Coureur, Szebeka
Tomekl vel lkemot
W stoczni: Victory, Akagi
W porcie: Santa Leocadia, Yamato, Lexington, H.M.S Cleopatra, Le Coureur, Szebeka
- lkemot
- Posty: 156
- Rejestracja: 04 gru 2010, 21:56
Re: Victory - Shipyard
Największa łódź na Viktorku
została podniesiona na pendantach na końcach rej i pendantach pod marsami foka i grota
Z drugiej strony pendanty zostały zamocowane do łodzi na śródokręciu
Pendanty bezana zostały zamocowane do podnośników kutrów
Wszystkie końce wind zostały odłożone na jufersach.
Wygląd całości
została podniesiona na pendantach na końcach rej i pendantach pod marsami foka i grota
Z drugiej strony pendanty zostały zamocowane do łodzi na śródokręciu
Pendanty bezana zostały zamocowane do podnośników kutrów
Wszystkie końce wind zostały odłożone na jufersach.
Wygląd całości
Pozdrawiam
Tomekl vel lkemot
W stoczni: Victory, Akagi
W porcie: Santa Leocadia, Yamato, Lexington, H.M.S Cleopatra, Le Coureur, Szebeka
Tomekl vel lkemot
W stoczni: Victory, Akagi
W porcie: Santa Leocadia, Yamato, Lexington, H.M.S Cleopatra, Le Coureur, Szebeka
- lkemot
- Posty: 156
- Rejestracja: 04 gru 2010, 21:56
Re: Victory - Shipyard
Kolej na przygotowanie siatek dla boi kotwicznych
Na boje kotwiczne użyłem podłużne, czarne koraliki z allegro
I 4 boje gotowe
Kotwice w ilości 6 sztuk były przygotowane już wcześnie. Zrezygnowałem z koloru czarnego dla belek kotwicznych
Teraz przygotowanie lin do połączenia kotwic z bojami, tu przyrząd do zwijania liny w zwój
Na boje kotwiczne użyłem podłużne, czarne koraliki z allegro
I 4 boje gotowe
Kotwice w ilości 6 sztuk były przygotowane już wcześnie. Zrezygnowałem z koloru czarnego dla belek kotwicznych
Teraz przygotowanie lin do połączenia kotwic z bojami, tu przyrząd do zwijania liny w zwój
Pozdrawiam
Tomekl vel lkemot
W stoczni: Victory, Akagi
W porcie: Santa Leocadia, Yamato, Lexington, H.M.S Cleopatra, Le Coureur, Szebeka
Tomekl vel lkemot
W stoczni: Victory, Akagi
W porcie: Santa Leocadia, Yamato, Lexington, H.M.S Cleopatra, Le Coureur, Szebeka
- lkemot
- Posty: 156
- Rejestracja: 04 gru 2010, 21:56
Re: Victory - Shipyard
Kotwice główna i zapasowa zamontowane
Kotwica główna, lubię ten styl dyndający
Szczegóły
Kotwica zapasowa i boje kotwiczne
Szczegóły
I ostatnie dwie małe kotwice
Kotwica główna, lubię ten styl dyndający
Szczegóły
Kotwica zapasowa i boje kotwiczne
Szczegóły
I ostatnie dwie małe kotwice
Pozdrawiam
Tomekl vel lkemot
W stoczni: Victory, Akagi
W porcie: Santa Leocadia, Yamato, Lexington, H.M.S Cleopatra, Le Coureur, Szebeka
Tomekl vel lkemot
W stoczni: Victory, Akagi
W porcie: Santa Leocadia, Yamato, Lexington, H.M.S Cleopatra, Le Coureur, Szebeka
- lkemot
- Posty: 156
- Rejestracja: 04 gru 2010, 21:56
Re: Victory - Shipyard
Stoczyłem ciężki bój z latarniami rufowymi
I efekt końcowy
I efekt końcowy
Pozdrawiam
Tomekl vel lkemot
W stoczni: Victory, Akagi
W porcie: Santa Leocadia, Yamato, Lexington, H.M.S Cleopatra, Le Coureur, Szebeka
Tomekl vel lkemot
W stoczni: Victory, Akagi
W porcie: Santa Leocadia, Yamato, Lexington, H.M.S Cleopatra, Le Coureur, Szebeka