Długo się zastanawiałem, czy temat zainteresuje szanownych Kolegów.
Na jednej z budów, którą nadzoruje, znalazłem rzucony w kąt bloczek. Nie przystawał do zadań, które były realizowane, przypuszczam, że ktoś go wywalił robiąc porządki. Kształt i dwie rolki całkowicie nie pasowały do roli, którą na budowie spełnia to urządzenie.
Stan fatalny. Uwalany w betonie, pordzewiały, popękany.
Rozebrałem go na części z niemałym trudem. Rdza wżarła się w drewno, skutecznie spajając elementy.
Po wyczyszczeniu drewna okazało się, że bloczek - wg mnie - jest z teaku. Dorobiłem, to co można, posklejałem popękane elementy, złożyłem w całość i mam piękny brelok do kluczy.
Kółka są odlewane, pałąk odkuty z pręta stalowego, ośka również. Wszystkie części metalowe odmoczyłem w odrdzewiaczu (24 godziny) i mozolnie doczyściłem szczotką stalowa do stanu, który widzicie. Pałąk zabezpieczyłem brunirą, a całość woskiem pszczelim, drewno również.
Wątek z pewnością nie pasuje do tematu "modelarnia , żaglowce," ale jest ściśle związany z historią tego co budujemy. Może Radek wydzieli specjalny kątek w KODZE na opisy elementów wyposażenia żaglowców?
Jeśli nie pasuje to proszę relację usunąć.
Blok podwójny
- krzysztof
- Posty: 973
- Rejestracja: 04 gru 2010, 21:55
Blok podwójny
pozdrawiam Krzysztof
krzysztof.t.wasilewski@wp.pl
krzysztof.t.wasilewski@wp.pl
- ataman
- Posty: 967
- Rejestracja: 04 gru 2010, 21:55
O:Blok podwójny
Piękna robota! breloczek do kluczy jak się patrzy!
Moim zdanie wątek doskonale pasuje do takiego portalu, jakim jest KOGA
Moim zdanie wątek doskonale pasuje do takiego portalu, jakim jest KOGA
Pozdrawiam
- Karrex
- Posty: 1194
- Rejestracja: 04 gru 2010, 21:56
O:Blok podwójny
Dobra konserwatorska robota i kolejny nikomu nie potrzebny przedmiot odzyskał swój blask
(ma znów swoje 5 minut ;)).
Linka niestety nie pasuje ;):laugh:, nie ten splot, grubość i materiał :laugh:.
Teraz rozejrzyj się za odpowiednią kauszą i szeklą
(kausza oczywiście do liny, a szekla połączy elementy :)).
(ma znów swoje 5 minut ;)).
Linka niestety nie pasuje ;):laugh:, nie ten splot, grubość i materiał :laugh:.
Teraz rozejrzyj się za odpowiednią kauszą i szeklą
(kausza oczywiście do liny, a szekla połączy elementy :)).
Pozdrawiam
Karol
W stoczni: Santa Maria, San Juan Bautista, Santisima Trinidad, L'Ambitieux
Pozłotnictwo
Karol
W stoczni: Santa Maria, San Juan Bautista, Santisima Trinidad, L'Ambitieux
Pozłotnictwo
- Jarek
- Posty: 536
- Rejestracja: 04 gru 2010, 21:56
O:Blok podwójny
Piękna konserwatorska robota.
Ten wątek niech świadczy potomnym na Kodze, że nie tylko modelarstwo ale wszystko co ma jakikolwiek związek z morzem, żeglarstwem itp. jest nam bliski. A Ty Krzysztof jesteś tego żywym dowodem. Tak trzymać.
Ten wątek niech świadczy potomnym na Kodze, że nie tylko modelarstwo ale wszystko co ma jakikolwiek związek z morzem, żeglarstwem itp. jest nam bliski. A Ty Krzysztof jesteś tego żywym dowodem. Tak trzymać.
- krzysztof
- Posty: 973
- Rejestracja: 04 gru 2010, 21:55
O:Blok podwójny
Wiadomo, ze sznurówka nie pasuje. Zastanawiam się nad łańcuchem, chyba, że Koledzy znajdą linkę konopna grubości 10- 15mm. Stalowa - stara kausza i takowa szekla też by się przydała.
pozdrawiam Krzysztof
krzysztof.t.wasilewski@wp.pl
krzysztof.t.wasilewski@wp.pl
-
- Posty: 476
- Rejestracja: 04 gru 2010, 21:55
O:Blok podwójny
Ja taką line konopną widziałem w przybytku zwanym "Dom rzemiosła" (raj dla modelarza) który w skrócie można nazwać sklepem żelaznym ze śrubami, gwoździami i wszelakimi innymi elementami żelaznymi. Na piętrze jest dział z kablami i linami. Są liny sztuczne i naturalne w różnych grubościach. Rozejrzyj się za takim sklepem a jak nie znajdziesz to daj znać PW to postaram się pomóc.