Wielozadaniowy kuter klasy DARK

Relacje z budowy tych jednostek
Awatar użytkownika
Darek05
Posty: 60
Rejestracja: 04 gru 2010, 21:56

O:Wielozadaniowy kuter klasy DARK

Post autor: Darek05 »

Witam!
Po dość długiej przerwie związanej zresztą z budową kompresora zacząłem kontynuację prac przy modelu, na razie niewiele jest zrobione, ale nadbudówka jest już pomalowana i jak to Grzesiu fajnie gdzieś opisał „Farba się sezonuje”

Aerograf, który kupiłem spisuję się nawet dobrze, ale mam małe ale tzn., nie zawsze pryska farbą, wydaje mi się, że wina leży w ilości farby znajdującej się w zbiorniku.
Farba jest przeze mnie rozcięczana na tzw. Oko i nie mam pojęcia czy robię to dobrze.
Intuicja podpowiada mi żeby kupić jeszcze aerograf z górnym zbiorniczkiem do malowania drobnych elementów i z dyszą 0.2 mm
Przyznam że zastanawiam się nad tym, kiedy malować elementy które muszą mieć inną barwę - czy wklejać je przed malowaniem i później maskować i malować na odpowiedni kolor, czy też pomalować i wkleić na końcu.
Ot takie rozważania dyletanta który ma problem z trwałością połączeń klejonych na farbę, może jakieś sugestie doświadczonych kolegów?
Poniżej Fotki tego co udało mi się zrobić, no i zdjęcia wykonanego kompresora.

[img]%20%20[img]http://images35.fotosik.pl/60/d391796ef8ab6fcdm.jpg[/img]

Dodam że jedna funkcja w nim nie działa, tzn. odpowietrzenie przewodu pomiędzy agregatem i zaworem zwrotnym tzw. Miekki start, mimo że presostat i zawór zwrotny są do tego przystosowane, zaworek przy presostacie przepuszczał i w efekcie agregat nie był w stanie napełnić zbiornika wyrównawczego.
w wyniku tego jeden egzemplarz wyłącznika (presostat) był reklamowany, przy drugim efekt był taki sam no i przy próbie poskładania od nowa uszkodziłem zaworek przy wyłączniku.
Na szczęście kompresor działa ! wyłącza się przy 7 atm. a załącza się przy 5 atm. agregat jest ok. bo radzi sobie ze startem przy tym ciśnieniu

[img]%20%20[img]http://images41.fotosik.pl/60/5da8c1cfa82ce764m.jpg[/img]
Pozdrawiam Darek
Awatar użytkownika
arthx
Posty: 156
Rejestracja: 04 gru 2010, 21:56

O:Wielozadaniowy kuter klasy DARK

Post autor: arthx »

fajnie ci wyszedl agregat - gratulacje
do spuszczania powietrza z butli dalem taki zaworek (wraz z trojnikiem na przewodzie doprowadzajacym powietrze do butli):
Obrazek
Awatar użytkownika
Darek05
Posty: 60
Rejestracja: 04 gru 2010, 21:56

O:Wielozadaniowy kuter klasy DARK

Post autor: Darek05 »

:) Tak się mniej więcej prezentuje poskładana całość wieżyczki, kolejne detale są w trakcie wykonania - jeden z namierników torpedowych, pryśnięty podkładem, jeszcze nie w klejony.
Na razie montowany za pomocą kołeczków polistyrenowych, docelowo podstawa będzie w kolorze wieżyczki, natomiast sam namiernik w kolorze czarnym, koło sterowe zostało już przyklejone, wykonane całkowicie z polistyrenu, obręcz koła została wycięta cyrklem Olfa i wyszlifowana.

[img]%20[img]http://images41.fotosik.pl/66/6879070d20053130m.jpg[/img] [img]%20[img]http://images35.fotosik.pl/66/295ebc62fbd72a23m.jpg[/img] [img]%20[img]http://images37.fotosik.pl/65/51049c53e2537060m.jpg[/img]
Pozdrawiam Darek
Awatar użytkownika
Darek05
Posty: 60
Rejestracja: 04 gru 2010, 21:56

O:Wielozadaniowy kuter klasy DARK

Post autor: Darek05 »

Prace przy nadbudówce trochę mnie zmęczyły i dla odmiany wziąłem się ponownie za kadłub.
Miałem trochę problemów z przyklejeniem płyty pokładowej do kadłuba, którą wyciąłem z ekstra zamówionej płyty poliestrowej 2mm.
Wydawało mi się, że do przyklejenia najlepsza będzie żywica poliestrowa, zostało mi jeszcze trochę po laminowaniu, ale łączenie okazało się słabe.
Zacząłem szukać na necie, czym mógłbym ją przykleić i znalazłem, że dobry jest klej cyjano-akrylowy, zamówiłem gęsty i faktycznie trzyma.
Otwory rewizyjne wycinałem po przyklejeniu płyty do kadłuba, obawy miałem, co do wielkości tych otworów, ale nie miałem pomysłu jak inaczej rozplanować dojście do bebechów z uwagi na rozłożenie detali na pokładzie, układ i wielkość zostały, więc bez zmian.
Po wykonaniu otworów okazało się że moja graba wchodzi bez problemu do wszystkich za wyjątkiem jednego które jest przewidziane pod mechanizm poruszania działkiem dziobowym, i dodatkowo jestem w stanie poskładać całość w środku, jedynie będę musiał na rufie wykonać dodatkowy otwór który pozwoli na złożenie sterów i płetwy, na razie kombinuję nad kształtem i wielkością.

[img]%20%20[img]http://images49.fotosik.pl/97/18a127e664672660m.jpg[/img] [img]%20%20[img]http://images41.fotosik.pl/93/71395f79f00eee60m.jpg[/img] [img]%20[img]http://images46.fotosik.pl/98/6ab056ee3f738021m.jpg[/img] Obrazek.
Pozdrawiam Darek
Awatar użytkownika
Darek05
Posty: 60
Rejestracja: 04 gru 2010, 21:56

O:Wielozadaniowy kuter klasy DARK

Post autor: Darek05 »

Cześć!!!
Długo tutaj nic nowego nie pisałem :huh:, bo też nie było, czym się pochwalić, tzn. w zasadzie miałbym co pokazać, ale to nie ten temat, powiem tylko, że udało mi się skończyć aparaturę na pasmo 2,4 GHz zainteresowanych odsyłam tutaj: http://forumrc.alexba.eu/ipw-web/bulletin/bb/viewtopic.php?t=4795&start=918 , (przedostatni wątek na stronie),
Natomiast w dalszym ciągu nie mogę skończyć kadłuba, ponieważ zamówiłem u Krzysztofa Bosaka listwy - profile ABS, i czekam, ponieważ wystąpiły jakieś perypetie z przesyłką.
To, co dotychczas wykonałem prezentują załączone fotki, jest tego niewiele, ale dużo czasu zajęło mi składanie wspomnianej aparaturki.
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Pozdrawiam Darek
Awatar użytkownika
ryszardw
Posty: 922
Rejestracja: 04 gru 2010, 21:56

O:Wielozadaniowy kuter klasy DARK

Post autor: ryszardw »

Podziwiam że z aparaturą sobie poradziłeś.To szkoła wyższej jazdy.Jak dostajesz się do wnętrza.Czy masz zdejmowany pokład.R.
Awatar użytkownika
Andrzej1
Posty: 1568
Rejestracja: 04 gru 2010, 21:56
Lokalizacja: {"name":"Polska Szczecin","desc":"","lat":"","lng":""}

O:Wielozadaniowy kuter klasy DARK

Post autor: Andrzej1 »

ryszardw napisał:
Podziwiam że z aparaturą sobie poradziłeś.To szkoła wyższej jazdy.Jak dostajesz się do wnętrza.Czy masz zdejmowany pokład.R.

No przecie napisał, że łapy mu wchodzą :) . Na nieszczęście nie wszędzie.

Darku, oglądałem relację z przeróbki ale tam 100 stron jest, to i zapoznanie się z treścią chwilę potrwa.
Ja będę przerabiał aparaturę 35 MHz na cyfrową. Czy Twoim zdaniem coś z owych 100 stron mi się przyda ?

Z ukłonami
Andrzej Korycki
Awatar użytkownika
Darek05
Posty: 60
Rejestracja: 04 gru 2010, 21:56

O:Wielozadaniowy kuter klasy DARK

Post autor: Darek05 »

Jak dostajesz się do wnętrza.Czy masz zdejmowany pokład.R.


Nie, pokład nie jest zdejmowany, jedyne otwory którędy mogę się dostać do środka to te, które widać na zdjęciach, zamocowałem w ten sposób silniki, nie było łatwo, ale da się to wykonać w środku.
Długo się zastanawiałem jak rozwiązać dostęp do środka, lecz nie bardzo wiedziałem jak się do tego zabrać, próbowałem znaleźć rozwiązanie w sieci, lecz w przeważającej części dostęp wykonywany jest poprzez otwory pod nadbudówki.

Czy Twoim zdaniem coś z owych 100 stron mi się przyda ?


Na tym forum jest jeszcze założony oddzielny temat poświęcony temu modulatorowi z informacjami tylko od autora, i jest tutaj: http://forumrc.alexba.eu/ipw-web/bulletin/bb/viewtopic.php?t=4888 , ale warto przez te 100 stron przebrnąć !
Pozdrawiam Darek
Awatar użytkownika
Darek05
Posty: 60
Rejestracja: 04 gru 2010, 21:56

O:Wielozadaniowy kuter klasy DARK

Post autor: Darek05 »

Cześć :)
Prace nad moim kuterkiem w toku, trochę wolno się posuwają, ale staram się jak mogę, wieczory są krótkie to i też postęp jest niewielki.
Poniżej to, co dotychczas wykonałem i niektóre elementy po drobnych modyfikacjach, postanowiłem do końca wakacji przygotować sam kadłub do malowania, wcześniej chcę wreszcie zobaczyć jak pływa.

Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek
Pozdrawiam Darek
Awatar użytkownika
Darek05
Posty: 60
Rejestracja: 04 gru 2010, 21:56

O:Wielozadaniowy kuter klasy DARK

Post autor: Darek05 »

Część !!!
Dłubię dalej no i jest problem !!! a dotyczy tego że przeprowadziłem jeden z kolejnych testów zanurzenia z największymi bebechami tzn. wsadzonymi silnikami i akumulatorem, poprzedni test wyszedł nieciekawie z uwagi na zbyt duży ciężar akumulatora, kupiony wcześniej żelowy 12V/7Ah zanurzył model na ok. 2 cm poniżej linii wodnej, kupiłem kolejny o mniejszej pojemności 3Ah, lżejszy od poprzedniego o ok.1 kg czyli o prawie połowę, model tym razem zanurzył się na ok 0,5 cm poniżej linii wodnej. I wydaje mi się że jak zmniejszę kolejny raz aku mogę doprowadzić do tego, że zabraknie mocy dla silników, i pływanie będzie bardzo krótkie, zresztą zaplanowałem zabudować moduł dźwiękowy i kilka drobnych fajerwerków typu ruchomy radar i działko, dlatego nie chcę przesadzić ze zmniejszaniem akumulatora.
Sprawdziłem ile mógłbym zyskać zamieniając przekładnie na te modelarskie, te które są aktualnie zabudowane ważą razem 40 dkg (bez silników) czyli zysk niewielki, jeszcze mam jeden pomysł aby zostawić jeden silnik i zbudować specjalną przekładnie, która obsłuży dwie śruby, ale mam obawy do tego czy silnik nie będzie zbyt obciążony i akumulator w efekcie końcowym może zostać szybko wyssany.
Przyznam że nie mam żadnego doświadczenia i zanim zacznę wydawać kasę zobaczę jak się będzie zachowywał przy aktualnej konfiguracji,
W tym celu zacząłem już składać regler (oczywiście mikroprocesorowy oparty na AVR-ku), zamierzałem kupić ale te na 12V kosztują niesamowicie dużo ciekawe co w nich tyle kosztuje.
Myślę, że jak tylko go złożę zaraz wypróbuję pływanie.
Prezentowana na zdjęciach pokrywa maszynowni wykonana jest i działa jak pudło rezonansowe.

[img]%20[img]http://images40.fotosik.pl/169/54295f9fb970e291m.jpg[/img] [img]%20[img]http://images49.fotosik.pl/174/cb1d806b7e1dbc8dm.jpg[/img] [img]%20[img]http://images47.fotosik.pl/174/28a68ac65ee136f3m.jpg[/img] [img]%20[img]http://images46.fotosik.pl/174/7d06b74bd0f2d6cbm.jpg[/img]
Pozdrawiam Darek
ODPOWIEDZ