kolejny HMS Enterprize - ralfee
- ryszardw
- Posty: 918
- Rejestracja: 04 gru 2010, 21:56
Re: kolejny HMS Enterprize - ralfee
Twoja dokładność i precyzja jest powalająca .Świetnie wykonany model .Gratuluję .R
- ralfee3
- Posty: 169
- Rejestracja: 25 wrz 2017, 22:52
Re: kolejny HMS Enterprize - ralfee
Dziękuję za przychylne wpisy.
Kończę powoli relingi i będę mógł przejść do kolejnego etapu stawiania masztów i montażu olinowania.
Kończę powoli relingi i będę mógł przejść do kolejnego etapu stawiania masztów i montażu olinowania.
pozdrawiam,
Rafał
--------------------------------------------
w porcie: K&M
w stoczni: HMS Enterprize 1774
Rafał
--------------------------------------------
w porcie: K&M
w stoczni: HMS Enterprize 1774
- Kapitansio
- Posty: 74
- Rejestracja: 19 mar 2011, 18:24
- Lokalizacja: {"name":"Polska Tarn\u00f3w","desc":"","lat":"","lng":""}
Re: kolejny HMS Enterprize - ralfee
Piękna robota. Piękna. Muszę Ci Rafał powiedzieć, że czego jak czego, ale umiejętności lutowania (spawania) mosiądzu to Ci szczerze zazdroszczę. Tyle się już narobiłem, tyle różnych środków stosowałem i ... nic. Nie wychodzi. Cyną jeszcze jako tako, ale ten mosiądz, masakra.
Ja ze swoją Pandorą jestem już przy kolumnach masztów. Wieszam dolne reje. Idzie mi to "jak krew z nosa". To z powodu postępującej neuropatii. Brak właściwego czucia w palcach. Wzrok się też mi kompletnie popsuł. Mam nadzieję, że dam radę skończyć żaglowiec.
Wrzucam parę fotek.
Pozdrawiam serdecznie i życzę Tobie i całej Kodze Wiele Sukcesów, samej pomyślności w Nowym Roku.
Kapitansio
Ja ze swoją Pandorą jestem już przy kolumnach masztów. Wieszam dolne reje. Idzie mi to "jak krew z nosa". To z powodu postępującej neuropatii. Brak właściwego czucia w palcach. Wzrok się też mi kompletnie popsuł. Mam nadzieję, że dam radę skończyć żaglowiec.
Wrzucam parę fotek.
Pozdrawiam serdecznie i życzę Tobie i całej Kodze Wiele Sukcesów, samej pomyślności w Nowym Roku.
Kapitansio
- ralfee3
- Posty: 169
- Rejestracja: 25 wrz 2017, 22:52
Re: kolejny HMS Enterprize - ralfee
Kapitansio, widzę że jesteś zdecydowanie dalej z budową niż ja. Nie wiem kiedy zacząłeś, ja już szósty rok buduję Udało mi się zakończyć eksperymenty z siatką i wykonałem dziś pierwszą reję kolumny grotmasztu.
pozdrawiam,
Rafał
--------------------------------------------
w porcie: K&M
w stoczni: HMS Enterprize 1774
Rafał
--------------------------------------------
w porcie: K&M
w stoczni: HMS Enterprize 1774
- Maverick
- Posty: 14
- Rejestracja: 02 sie 2022, 12:35
Re: kolejny HMS Enterprize - ralfee
Magia w każdym calu. Cieszy oczy Twoja twórczość. Zazdroszczę warsztatu
- Konrad86
- Posty: 83
- Rejestracja: 11 cze 2014, 08:00
- Lokalizacja: {"name":"Cardenden","desc":"Cardenden,Fife,GB-FIF,Szkocja,GB-SCT,KY5 0BN,Wielka Brytania,gb","lat":"56.1461978","lng":"-
Re: kolejny HMS Enterprize - ralfee
Mam pytanie czysto teoretyczne czy te belki przy tej długości nie wygieły by się w drugą strone (opadły) pod wpływem własnego ciężaru i grawitacji ?
Może powinny być jakieś dekle na końcu tych podpór utrzymujące ich kształt
Może powinny być jakieś dekle na końcu tych podpór utrzymujące ich kształt
Dżonka [url] https://www.koga.net.pl/forum/530/47706.html?start=10[/url]
Karl und Marie
Karl und Marie
- Kapitansio
- Posty: 74
- Rejestracja: 19 mar 2011, 18:24
- Lokalizacja: {"name":"Polska Tarn\u00f3w","desc":"","lat":"","lng":""}
Re: kolejny HMS Enterprize - ralfee
Cześć.
Ja zacząłem budowę 20.02.2019 r. czyli podobnie. Dzisiaj przygotowałem grotsztaksel (Main Staysail). Jutro wciągam na sztag.
Pozdrawiam. Kapitansio
Ja zacząłem budowę 20.02.2019 r. czyli podobnie. Dzisiaj przygotowałem grotsztaksel (Main Staysail). Jutro wciągam na sztag.
Pozdrawiam. Kapitansio
- TomekA
- Posty: 450
- Rejestracja: 03 paź 2011, 04:04
Re: kolejny HMS Enterprize - ralfee
Belki pokladowe byly typowo laminowane, tj. skladaly sie z kilku warstw zlozonych razem, byly wiec znacznie sztywniejsze od takich z litego drewna. W mym francuskim 74dzialowcu 1780 wg. Boudriota, belki te byly konkretnie "scarphed" razem - kazda z dwoch polowek miala 2/3 dlugosci pokladnika i byly one zlozone razem do kupy za pomoca specjalnych zaciosow zwanych "scarphs" ktore dodawaly im sztywnosci.