kolejny HMS Enterprize - ralfee

Opisy budowy jednostek żaglowych
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
ralfee3
Posty: 62
Rejestracja: 25 wrz 2017, 22:52

Re: kolejny HMS Enterprize - ralfee

Post autor: ralfee3 »

Dzięki Koledzy za tak przychylne wpisy!

Mati, ja wprost przeciwnie, myślę raczej, że jeśli kiedyś rozpocznę budowę nowego modelu to bez armat :) Przy takiej armacie jest mnóstwo roboty, i to by nie było jeszcze takie nużące, kiedy nie trzeba by było powtórzyć to wszystko razy 24.

Tymczasem, zabrałem się za piec, na szczęście jest tylko jeden :D
Załączniki
1339.jpg
1340.jpg
1341.jpg
1342.jpg
1343.jpg
1344.jpg
1345.jpg
W Inkscapie zaprojektowałem składankę płaszczyzn, którą można by było złożyć i polutować. Ze spłaszczonych rzutów musiałem przenieść to na wymiary rzeczywiste.
W Inkscapie zaprojektowałem składankę płaszczyzn, którą można by było złożyć i polutować. Ze spłaszczonych rzutów musiałem przenieść to na wymiary rzeczywiste.
Najpierw nie będąc pewien czy obliczenia były poprawne, zrobiłem próbę na kartonie
Najpierw nie będąc pewien czy obliczenia były poprawne, zrobiłem próbę na kartonie
A potem przeniosłem na blachę 0,4 mm
A potem przeniosłem na blachę 0,4 mm
1349.jpg
1350.jpg
1351.jpg
Mimo, że bez nóg i brykietu, to już zrobiłem przymiarkę
Mimo, że bez nóg i brykietu, to już zrobiłem przymiarkę
pozdrawiam,
Rafał
--------------------------------------------
w porcie: K&M
w stoczni: HMS Enterprize 1774
Awatar użytkownika
Slawek Kromer
Posty: 822
Rejestracja: 04 gru 2010, 21:55

Re: kolejny HMS Enterprize - ralfee

Post autor: Slawek Kromer »

Niby tylko piec - a daje popalić
Awatar użytkownika
Zdzisław
Posty: 16
Rejestracja: 16 lut 2015, 11:49

Re: kolejny HMS Enterprize - ralfee

Post autor: Zdzisław »

Cześć
Rafałku cud, miód, malina. Jesteś jednym z nie wielu mistrzów na Kodze i bardzo ciężko nam będzie dotrzymać Ci kroku. Kiedy tylko ta cholerna pandemia się skończy to zaraz do Ciebie przyjadę bo muszę te cudeńka w realu zobaczyć.
Pozdrawiam Zdzisław
Awatar użytkownika
ralfee3
Posty: 62
Rejestracja: 25 wrz 2017, 22:52

Re: kolejny HMS Enterprize - ralfee

Post autor: ralfee3 »

Dzięki Zdzisiek za dobre słowo.

Tymczasem kontynuuję budowę pieca.
Załączniki
1353.JPG
1354.jpg
1355.jpg
1356.jpg
1357.jpg
1358.jpg
1359.jpg
1360.jpg
1361.jpg
1362.jpg
1363.jpg
pozdrawiam,
Rafał
--------------------------------------------
w porcie: K&M
w stoczni: HMS Enterprize 1774
Awatar użytkownika
Siberian
Posty: 31
Rejestracja: 11 sty 2014, 20:58

Re: kolejny HMS Enterprize - ralfee

Post autor: Siberian »

anita.jpg
Jak Ty to robisz, że to wszystko takie perfekcyjne?
Pozdrawiam, Wojtek.
Awatar użytkownika
ralfee3
Posty: 62
Rejestracja: 25 wrz 2017, 22:52

Re: kolejny HMS Enterprize - ralfee

Post autor: ralfee3 »

Wojtek, just love it! :D
Załączniki
1364.jpg
1365.jpg
1366.jpg
1367.jpg
1368.jpg
1369.jpg
1370.jpg
pozdrawiam,
Rafał
--------------------------------------------
w porcie: K&M
w stoczni: HMS Enterprize 1774
Awatar użytkownika
ralfee3
Posty: 62
Rejestracja: 25 wrz 2017, 22:52

Re: kolejny HMS Enterprize - ralfee

Post autor: ralfee3 »

Piec skończony.
Załączniki
1371.jpg
1372.jpg
1373.jpg
1374.jpg
1375.jpg
1376.jpg
pozdrawiam,
Rafał
--------------------------------------------
w porcie: K&M
w stoczni: HMS Enterprize 1774
Awatar użytkownika
PiotrekM
Posty: 45
Rejestracja: 01 kwie 2011, 21:41

Re: kolejny HMS Enterprize - ralfee

Post autor: PiotrekM »

Witam, Ralfee3; super robota. Powiedz czym i jak czerniles piec (farba, chemia)?
Pozdrawiam Serdecznie
Piotrek
Awatar użytkownika
ralfee3
Posty: 62
Rejestracja: 25 wrz 2017, 22:52

Re: kolejny HMS Enterprize - ralfee

Post autor: ralfee3 »

Czerniłem oksydą Brandin do mosiądzu. Blacha się źle czerniła, musiałem bardzo dokładnie polerować mosiężną szczotką założoną na mini-szlifierkę i potem dokładnie wyczyścić acetonem. Pewnie gdym mógł zanurzyć w czernidle byłoby lepiej, ale z powodu rozmiaru musiałem czernidło nakładać pędzelkiem.

https://allegro.pl/oferta/oksyda-czerni ... bIQAvD_BwE
pozdrawiam,
Rafał
--------------------------------------------
w porcie: K&M
w stoczni: HMS Enterprize 1774
Awatar użytkownika
Kapitansio
Posty: 65
Rejestracja: 19 mar 2011, 18:24

Re: kolejny HMS Enterprize - ralfee

Post autor: Kapitansio »

Cześć.
Nie dziwię ci się Rafał, że czernienie nie wychodziło. Ja przerzuciłem już całą gamę różnych czernideł. Muszę stwierdzić, że te wszystkie krajowe mikstury są "diabła warte". Nie wiem skąd to się bierze, ale ja też zawsze miałem problemy. Częstym był ten, że po poczernieniu, wypłukaniu i pokryciu olejem czernienie się ścierało po potarciu palcami. Nic nie pomagało. Nawet odtłuszczanie w acetonie przez godzinę. Jak budowałem Constitution, to dostałem od Czecha Besedy z Ostravy ( https://www.hismodel.com) patynę, która działała na mosiądz, że aż miło było robić. Długo nie wiedziałem co to było, aż przypadkiem zgadałem się z nim i ... wszystko jasne. To była oksyda z Ameryki, Birchwood Casey do mosiądzu i brązu. Można ją w Polsce kupić, ale tanio nie jest. Kupiłem i po problemach. Nie wiem od czego to zależy, ale podejrzewam, że u nas są te preparaty "podrasowane" wodą. To prosta receptura. Przy zachowaniu wszelkich warunków oksydowania powinno działać, a nie działa. Wezmę tą z Ameryki i na tym samym detalu po oczyszczeniu patynuje do pełnej czerni. Po pokryciu olejem nic się nie ściera. Niestety nie umiem sobie tego zjawiska inaczej wytłumaczyć niż tak, jak wcześniej napisałem. Mam określone zdanie nt. naszych domorosłych "biznesmenów" . Niestety. Kombinowanie mamy we krwi. Oczywiście bez uogólnień. Wszystkich taka opinia nie dotyczy. Kupcie sobie Amerykańską i powinno być mniej nerwowo.
Pozdrawiam Kapitansio.
Załączniki
12.jpg
12.jpg (27.26 KiB) Przejrzano 224 razy
ODPOWIEDZ