Royal Yacht Caroline
- oksal
- Posty: 1893
- Rejestracja: 04 gru 2010, 21:55
O:Royal Yacht Caroline
Sebastian czym będziesz barwić Karolinkę;) Bo jak bejcą to ja bym wlał w tą szpachle bejcy przed rozmieszaniem.
- Sebastian
- Posty: 149
- Rejestracja: 04 gru 2010, 21:56
O:Royal Yacht Caroline
Witam
Nie chcę barwić drewna, w miarę możliwości będę stosował różne gatunki drewna.
Do trocin można dodać bejcę, i efekt może być zaskakujący.
Na potrzeby budowy modelu zrobiłem takie oto "frezy"
Pomysł wcześniej przedstawiany, jednak warto przypomnieć. Frezy wykonane z noża do cięcia tapet, Świetny materiał.
Oraz efekt "frezowania"
materiał to brzoza.

Nie chcę barwić drewna, w miarę możliwości będę stosował różne gatunki drewna.
Do trocin można dodać bejcę, i efekt może być zaskakujący.
Na potrzeby budowy modelu zrobiłem takie oto "frezy"
Pomysł wcześniej przedstawiany, jednak warto przypomnieć. Frezy wykonane z noża do cięcia tapet, Świetny materiał.
Oraz efekt "frezowania"
materiał to brzoza.



w porcie:
Korweta Elisabeth
Korweta Elisabeth
- robert82
- Posty: 158
- Rejestracja: 04 gru 2010, 21:56
O:Royal Yacht Caroline
Witam !!
Pięknie to zaczyna wyglądać , a ja jestem twoim wiernym kibicem i ciągle czekam na więcej :)
Mam jeszcze takie pytanie odnośnie twoich frezów , czym robiłeś wyżłobienia w nożykach ?
Pozdrawiam robert82
Pięknie to zaczyna wyglądać , a ja jestem twoim wiernym kibicem i ciągle czekam na więcej :)
Mam jeszcze takie pytanie odnośnie twoich frezów , czym robiłeś wyżłobienia w nożykach ?
Pozdrawiam robert82
Pozdrawiam robert82
........................................................
W stoczni:
DŻONKA
USS CONSTITUTION CROSS SECTION
2X12 POUND USS ESSEX
........................................................
W stoczni:
DŻONKA
USS CONSTITUTION CROSS SECTION
2X12 POUND USS ESSEX
- Sebastian
- Posty: 149
- Rejestracja: 04 gru 2010, 21:56
O:Royal Yacht Caroline
Parę fotek ze stanu obecnego
Za bardzo nie ma co opisywać bo wszystko jasno widać
może jednak powiem, że drewno użyte do odbojnic to malowana jabłoń, frezowane listwy na rufie to również jabłoń, oraz elementy mahoniowe.
ps. Odpowiedź dla Roberta82
Wyżłobienia robione były mini tarczką do cięcia metalu umocowanej na trzpieniu w mini wiertarce proxxon .

Za bardzo nie ma co opisywać bo wszystko jasno widać
może jednak powiem, że drewno użyte do odbojnic to malowana jabłoń, frezowane listwy na rufie to również jabłoń, oraz elementy mahoniowe.
ps. Odpowiedź dla Roberta82
Wyżłobienia robione były mini tarczką do cięcia metalu umocowanej na trzpieniu w mini wiertarce proxxon .


w porcie:
Korweta Elisabeth
Korweta Elisabeth
- GrzesiekD
- Posty: 197
- Rejestracja: 04 gru 2010, 21:56
O:Royal Yacht Caroline
Hej! A czym machnąłeś poszycie? Bo lekkie odbłyski są to wnioskuję że to lakier lub może jakiś olej...
Pozdrawiam
Grzesiek
Człowiek sam sobie nakłada ograniczenia.
Grzesiek
Człowiek sam sobie nakłada ograniczenia.
- Sebastian
- Posty: 149
- Rejestracja: 04 gru 2010, 21:56
O:Royal Yacht Caroline
Całość lakierowana jest półmatowym lakierem wodnym, a odblask to wina dodatkowego oświetlania przy fotografowaniu
w porcie:
Korweta Elisabeth
Korweta Elisabeth
- Sebastian
- Posty: 149
- Rejestracja: 04 gru 2010, 21:56
O:Royal Yacht Caroline
Witam po długiej przerwie.
Musze zawiesić relację z budowy na jakiś czas (około roku) no jak mawiają służba nie drużba i muszę wyjechać z kraju. No niestety od ostatniego posta nic nie drgnęło przy budowie dlatego też brak zdjęć.
Pozdrawiam
Sebastian.
Musze zawiesić relację z budowy na jakiś czas (około roku) no jak mawiają służba nie drużba i muszę wyjechać z kraju. No niestety od ostatniego posta nic nie drgnęło przy budowie dlatego też brak zdjęć.
Pozdrawiam
Sebastian.
w porcie:
Korweta Elisabeth
Korweta Elisabeth
- Sebastian
- Posty: 149
- Rejestracja: 04 gru 2010, 21:56
O:Royal Yacht Caroline
Witam wszystkich Kogowiczów po prawie rocznej przerwie.
Prace nad Caroliną zacząłem od rufy, a konkretnie od okien.
Chciałbym podzielić się swoim sposobem wykonania tych elementów.
Materiał to oczywiście jabłoń. Wykonane zostały bez użycia mechanicznych narzędzi, ze względu na brak takowych. Jak widać da radę.
Kilka zdjęć.
A tak wygląda komplet okien na swoim miejscu.

Prace nad Caroliną zacząłem od rufy, a konkretnie od okien.
Chciałbym podzielić się swoim sposobem wykonania tych elementów.
Materiał to oczywiście jabłoń. Wykonane zostały bez użycia mechanicznych narzędzi, ze względu na brak takowych. Jak widać da radę.
Kilka zdjęć.









A tak wygląda komplet okien na swoim miejscu.

w porcie:
Korweta Elisabeth
Korweta Elisabeth
- PawelCH
- Posty: 195
- Rejestracja: 04 gru 2010, 21:56
O:Royal Yacht Caroline
Witam
Czy wiesz może w jaki sposób okna na rufie i te boczne były otwierane?
Znalazłem ostatnio obraz na którym ewidętnie widać, że okno na rufie podnosi się do góry
Pozdrawiam
paweł
Czy wiesz może w jaki sposób okna na rufie i te boczne były otwierane?
Znalazłem ostatnio obraz na którym ewidętnie widać, że okno na rufie podnosi się do góry

Pozdrawiam
paweł
Paweł
- Jarek
- Posty: 537
- Rejestracja: 04 gru 2010, 21:56
O:Royal Yacht Caroline
PawelCH napisał:
Masz rację, typowa angielska architektura. W większości starych domów w Londynie właśnie w ten sposób okna się otwierają.
Sebastian, ładna robota, nie mogę się doczekać jak będziesz "walczył" z rzeźbami. A teraz : Czy nie wydaje Ci się, że lewe okno na rufie ma inny kształt. Najwyraźniej rozjeżdża się na dole.
Witam
Czy wiesz może w jaki sposób okna na rufie i te boczne były otwierane?
Znalazłem ostatnio obraz na którym ewidętnie widać, że okno na rufie podnosi się do góry
Masz rację, typowa angielska architektura. W większości starych domów w Londynie właśnie w ten sposób okna się otwierają.
Sebastian, ładna robota, nie mogę się doczekać jak będziesz "walczył" z rzeźbami. A teraz : Czy nie wydaje Ci się, że lewe okno na rufie ma inny kształt. Najwyraźniej rozjeżdża się na dole.