Santa Maria założenia

Wątki zawiązane z historią morza
Awatar użytkownika
columbus
Posty: 45
Rejestracja: 23 sie 2012, 15:42

Santa Maria założenia

Post autor: columbus »

Witam Szanownych Kolegów. Myślałem, że już spokojnie dożyję emerytury a tu na stare lata oszalałem na punkcie tego pięknego żaglowca. Już od dłuższego czasu studiuję dostępną literaturę i plany, no i chyba się to skończy projektem a potem budową. Tyle, że jeśli ma to być model życia to chcę zbudować go maksymalnie świadomie. Oczywiście pytań i wątpliwości mam bez liku. Na początek proszę o pomoc: W muzeum w Bazylei znajduje się drzeworyt Santa Marii z XVIw. Wg opini historyków najbardziej oddaje charakter tego okrętu. Czesanie sieci nic nie dało. Czy może ktoś posiada reprodukcję tego drzeworytu?
I, żeby nie przynudzać, ostatnie pytanie: z jakiego drewna najprawdopodobniej zbudowano kadłub: cedru, dębu a może jeszcze z innego?
Serdecznie pozdrawiam.
Awatar użytkownika
Romanov
Posty: 209
Rejestracja: 04 gru 2010, 21:56

Re: Santa Maria założenia

Post autor: Romanov »

Witamy

Mysle że najwiecej na ten temat potrafi powiedzieć kolega Mirek.
i z nim należały by sie kontaktować. Jest naszą kogową encyklopedią wiedzy szkutniczej i historycznej.
Pozdrawiam
DKM "Wodnik" www.rcmodel.com.pl
Awatar użytkownika
bartes123
Posty: 759
Rejestracja: 04 gru 2010, 21:56

Re: Santa Maria założenia

Post autor: bartes123 »

Anatomy Of The Ship: The Ships Of Christopher Columbus mogą być naprawdę niezłą pierwszą pozycją
Obrazek

Coby nie stwierdzić że najprawdopodobniej jedyną na tyle rzetelną...
Awatar użytkownika
columbus
Posty: 45
Rejestracja: 23 sie 2012, 15:42

Re: Santa Maria założenia

Post autor: columbus »