Dżonka z Wietnamu

Pierwsze kroki w modelarstwie lub fajna przygoda z modelem
Awatar użytkownika
krzysztof
Posty: 973
Rejestracja: 04 gru 2010, 21:55

O:Dżonka z Wietnamu

Post autor: krzysztof »

Proponuję na te rurki kobyłki montażowej naciągnąć rurki izolacyjne, tak poniszczysz kadłub.
pozdrawiam Krzysztof

krzysztof.t.wasilewski@wp.pl
Awatar użytkownika
smok
Posty: 145
Rejestracja: 04 gru 2010, 21:56
Lokalizacja: {"name":"polska leszno","desc":"","lat":"","lng":""}

O:Dżonka z Wietnamu

Post autor: smok »

Witam.:evil: SMOK
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Awatar użytkownika
jaxa
Posty: 518
Rejestracja: 04 gru 2010, 21:56

O:Dżonka z Wietnamu

Post autor: jaxa »

fajnie, że dużo fotek - widać, że bierzesz się za drugie nadburcie, ale proszę: WIĘCEJ OPISÓW
OD CZEGOŚ TRZEBA ZACZĄĆ - NAJLEPIEJ OD POCZĄTKU !!!
w szkutni: ObrazekObrazek ...i przy kei: ObrazekObrazek
Awatar użytkownika
smok
Posty: 145
Rejestracja: 04 gru 2010, 21:56
Lokalizacja: {"name":"polska leszno","desc":"","lat":"","lng":""}

O:Dżonka z Wietnamu

Post autor: smok »

:woohoo: Witam po długiej przerwie urlop.Po wykonaniu nadburcia(nie było łatwo):S zamieniłem się w krawca.Wykonałem ożaglowanie z małym motywem.:woohoo:
Obrazek
Awatar użytkownika
jaxa
Posty: 518
Rejestracja: 04 gru 2010, 21:56

O:Dżonka z Wietnamu

Post autor: jaxa »

Żagle wyglądają fajnie. Co prawda zamiast stosować proste patyczki można było je wymodelować na bambusy, ale.. Zastanawiają mnie jednak dwa inne elementy, a mianowicie przejście stępki w dziobnicę i tylna część nadbudówki. Chodzi o widoczne niedopasowanie. Czy tak ma zostać, czy może coś z tym będziesz jeszcze robił?
OD CZEGOŚ TRZEBA ZACZĄĆ - NAJLEPIEJ OD POCZĄTKU !!!
w szkutni: ObrazekObrazek ...i przy kei: ObrazekObrazek
Awatar użytkownika
smok
Posty: 145
Rejestracja: 04 gru 2010, 21:56
Lokalizacja: {"name":"polska leszno","desc":"","lat":"","lng":""}

O:Dżonka z Wietnamu

Post autor: smok »

:) Witam.Wszystkie elementy będą jeszcze dopracowane.:S Jeszcze daleka droga do ideału.Ale dzienki za uwagę.( Nie jest to model łatwy,wiele trzeba się trudzic, a jak zacząłem to go wykonam.:evil:


Pozdrowienia: SMOK:)
Awatar użytkownika
smok
Posty: 145
Rejestracja: 04 gru 2010, 21:56
Lokalizacja: {"name":"polska leszno","desc":"","lat":"","lng":""}

O:Dżonka z Wietnamu

Post autor: smok »

Witam B) SMOK
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Awatar użytkownika
bartes123
Posty: 762
Rejestracja: 04 gru 2010, 21:56

O:Dżonka z Wietnamu

Post autor: bartes123 »

No pieknie idzie. A jaka skala tej dżonki? Dosyć musi być duża chyba. I bardzo dobrze, bo możliwości doposażenia wiele a w większej skali więcej się pobawić można!!!
Awatar użytkownika
smok
Posty: 145
Rejestracja: 04 gru 2010, 21:56
Lokalizacja: {"name":"polska leszno","desc":"","lat":"","lng":""}

O:Dżonka z Wietnamu

Post autor: smok »

Witam. Czy któryś z kolegów wie z jakiego drzewa używano na materjał do budowy dżonek.:sick:
Pozd. smok
Awatar użytkownika
jaxa
Posty: 518
Rejestracja: 04 gru 2010, 21:56

O:Dżonka z Wietnamu

Post autor: jaxa »

No z pewnością łatwo dostępne w danej okolicy ;)
Np.: "Chińskie dżonki oceaniczne z przełomu XIV i XV wieku budowane były z drewna tekowego. Długość kadłubów sięgała 444 chi (jednostka miary odpowiadająca 32 centymetrom), czyli 142 metrów, szerokość dochodziła do 50 metrów. Statki takie mogły zabierać do 1000 osób i miały po 9 masztów, na których rozpinano czerwone, jedwabne żagle."
To z artykułów na temat admirała Zeng He i jak widzisz dotyczy statków pełnomorskich, a te co budowane są przez szerokie grono kogowiczów są raczej rzeczne, lub co najwyżej przybrzeżne.
Jeśli znajdę jeszcze jakieś informacje na temat drewna na dżonki to z pewnoscią napiszę :)
OD CZEGOŚ TRZEBA ZACZĄĆ - NAJLEPIEJ OD POCZĄTKU !!!
w szkutni: ObrazekObrazek ...i przy kei: ObrazekObrazek
ODPOWIEDZ