HMS Cleopatra

Dział poświęcony modelarstwu kartonowemu i kartonowo-fornirowemu plus inne techniki pokrewne
Awatar użytkownika
oksal
Posty: 1881
Rejestracja: 04 gru 2010, 21:55

O:Odp:HMS Cleopatra

Post autor: oksal »

Zastanawiałem sie nad tym to znaczy nad kierunkiem obłożenia końca liny wanty na jufersie Widzę jedno wytłumaczenie. Osoba wiążaca plus pomocnik stali na ławie wantowej plecami do pokładu twarzą w morze wiec kierunek obłożenie układał sie ze względu na praworęczność lub leworęczność załoganta. Większość jest praworęcznych stąd mogło być tak, że częściej był spotykany taki a nie inny kierunek obkładania. Innego uzasadnienia nie widzę. Wiązanie było tak samo mocne bez względu czy robił to leworęczny czy praworęczny. Ale to tylko domysły:)
Awatar użytkownika
maciejza
Posty: 512
Rejestracja: 04 gru 2010, 21:55

O:Odp:HMS Cleopatra

Post autor: maciejza »

oksal napisał:
Osoba wiążaca plus pomocnik stali na ławie wantowej plecami do pokładu twarzą w morze wiec kierunek obłożenie układał sie ze względu na praworęczność lub leworęczność załoganta. Większość jest praworęcznych stąd mogło być tak, że częściej był spotykany taki a nie inny kierunek obkładania. Innego uzasadnienia nie widzę.


ja mam zero-jedynkowy umysl ktory takich zawiłości nie ogarnia ;)
Awatar użytkownika
Slawek Kromer
Posty: 919
Rejestracja: 04 gru 2010, 21:55

O:Odp:HMS Cleopatra

Post autor: Slawek Kromer »

witam:) :) :)
a może to jest tak jak z wyblinką na Zawiszy?Na jednych wantach zzewnątrz a na drugich od spodu
Obrazek
Obrazek
pozdrawiam sławek
Awatar użytkownika
Slawek Kromer
Posty: 919
Rejestracja: 04 gru 2010, 21:55

O:Odp:HMS Cleopatra

Post autor: Slawek Kromer »

witam :) :) :)
pajęczyna zaczyna powstawać dziś wielolina
Obrazek
Obrazek
Awatar użytkownika
Borek
Posty: 379
Rejestracja: 04 gru 2010, 21:56
Lokalizacja: {"name":"Polska Wroc\u0142aw","desc":"","lat":"","lng":""}

O:Odp:HMS Cleopatra

Post autor: Borek »

Dzień dobry Panie Sławku:) pzreglądam cały czas relacje tej budowy, ponieważ chce też rozpocząc budowanie tej jednostki ;) Chciałem sie Pana zapytać z czego robił Pan wewnętrzne poszycie burt? jest to fornir machoniowy???Czy bejcowana olcha?
Pozdrawiam serdecznie Piotr
Asiek285
Posty: 37
Rejestracja: 04 gru 2010, 21:55

O:Odp:HMS Cleopatra

Post autor: Asiek285 »

Mam pytanie nt artylerii: w wycinance są 2 rodzaje lawet - 26 wiekszych i 10 mniejszych. Jak je rozplanowałeś na pokładzie?
H.M.S. Endeavour i H.M.S. Cleopatra ukończone
Sylwester
Posty: 14
Rejestracja: 04 gru 2010, 21:56

O:Odp:HMS Cleopatra

Post autor: Sylwester »

Witaj Asiek285.Mniejsze działa mają być umieszczone na pokładzie rufowym(10) a większe poniżej na całej linii (26). Im wyżej tym mniejsze działa.
Asiek285
Posty: 37
Rejestracja: 04 gru 2010, 21:55

O:Odp:HMS Cleopatra

Post autor: Asiek285 »

dzieki za pomoc!
H.M.S. Endeavour i H.M.S. Cleopatra ukończone
Awatar użytkownika
Slawek Kromer
Posty: 919
Rejestracja: 04 gru 2010, 21:55

O:Odp:HMS Cleopatra

Post autor: Slawek Kromer »

witam:) :) :)
po długiej nieobecności ciąg dalszy
odpowiem pierw na pytanie wewnętrzna strona nadburcia to machoń.Z działami jest tak jak napisał Sylwester.Na prywatny adres dostałem pytanie czym kleje nie tylko Cleopatre.Używam kleju PATTEX ekstra szybkowiążący
Co do budowy Cleopatry to przedstawia się tak
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
olinowanie stałe zrobione czas na żagle ale pierw trzeba zrobić
pozdrawiam sławek
Awatar użytkownika
Borek
Posty: 379
Rejestracja: 04 gru 2010, 21:56
Lokalizacja: {"name":"Polska Wroc\u0142aw","desc":"","lat":"","lng":""}

O:Odp:HMS Cleopatra

Post autor: Borek »

Wygląda to coraz piękniej:D Nie moge sie doczekać efektu końcowego:evil:
Pozdrawiam serdecznie Piotr
ODPOWIEDZ