Witam Wszystkich
Mam klopocik z ustaleniem, ktore z parametrow napedu glownego kontenerowca sa najistotniejsze - pod katem widzenia armatora/osoby zamawiajacej dana jednostke.
Z podstawowych spraw wiem, ze jest 3 glownych producentow silnikow BM, Warstilla i Sultzer (moze pisownia jest nie do konca poprawna - ale juz nie mam sily sprawdzac).
Sam wpadlem na nastepujace "rzeczy":
- cena;
- ekonomicznosc ( chodzi o wykorzystywanie 65%-75% mocy calkowitej - wtedy jest najwieksza efektywnosc danego napedu);
- bezawaryjnosc (niezawodnosc);
- "latwosc" przeprowadzenia naprawy - zarowno "w morzu" jak i po dostarczeniu setu niezbednych czesci.
Potrzebuje to do stworzenia algorytmu, a w efekcie programu do doboru optymalnego napedu glownego. Jednak bez nadania poszczegolnym cecha odpowiednich wag jest to dosc karkolomne przedsiewziecie.
A byc moze w necie sa jakies gotowe rozwiazania.... sam googlalem googlalem i nic - poza kilkoma publikacjami po angielsku.
PZDR
Tomasz Michalski
Naped glowny kontenerowca
- Tomasz_D
- Posty: 558
- Rejestracja: 04 gru 2010, 21:55
Odp:Naped glowny kontenerowca
I to wszystko potrzebne przy budowie modelu ?:blink: wiele się jeszcze muszę nauczyć
- banderas
- Posty: 339
- Rejestracja: 04 gru 2010, 21:55
Odp:Naped glowny kontenerowca
Natknołem się na ten temat przypadkiem i powiem Ci szczerze że nawet nie słyszałem o innych producentach silników jak zakłady Cegielskiego z Poznania a pracowałem w stoczni szczecińskiej przy budowie różnaego typu kontenerowców około 10 lat i chyba udanie się po info właśnie do nich byłoby strzałem w 10.
Pozdrawiam
Pozdrawiam
POZDRAWIAM antoniignas@wp.eu
W stoczni Golden Hind,kontenerowiec w firmie,Opty w szkole córki
W hangarze SPITFIRE
W stoczni Golden Hind,kontenerowiec w firmie,Opty w szkole córki
W hangarze SPITFIRE