Naped glowny kontenerowca

Relacje z budowy tych jednostek
ODPOWIEDZ
Tomashm
Posty: 1
Rejestracja: 04 gru 2010, 21:56

Naped glowny kontenerowca

Post autor: Tomashm »

Witam Wszystkich

Mam klopocik z ustaleniem, ktore z parametrow napedu glownego kontenerowca sa najistotniejsze - pod katem widzenia armatora/osoby zamawiajacej dana jednostke.

Z podstawowych spraw wiem, ze jest 3 glownych producentow silnikow BM, Warstilla i Sultzer (moze pisownia jest nie do konca poprawna - ale juz nie mam sily sprawdzac).

Sam wpadlem na nastepujace "rzeczy":
- cena;
- ekonomicznosc ( chodzi o wykorzystywanie 65%-75% mocy calkowitej - wtedy jest najwieksza efektywnosc danego napedu);
- bezawaryjnosc (niezawodnosc);
- "latwosc" przeprowadzenia naprawy - zarowno "w morzu" jak i po dostarczeniu setu niezbednych czesci.

Potrzebuje to do stworzenia algorytmu, a w efekcie programu do doboru optymalnego napedu glownego. Jednak bez nadania poszczegolnym cecha odpowiednich wag jest to dosc karkolomne przedsiewziecie.

A byc moze w necie sa jakies gotowe rozwiazania.... sam googlalem googlalem i nic - poza kilkoma publikacjami po angielsku.

PZDR
Tomasz Michalski
Awatar użytkownika
Tomasz_D
Posty: 558
Rejestracja: 04 gru 2010, 21:55

Odp:Naped glowny kontenerowca

Post autor: Tomasz_D »

I to wszystko potrzebne przy budowie modelu ?:blink: wiele się jeszcze muszę nauczyć
Awatar użytkownika
banderas
Posty: 339
Rejestracja: 04 gru 2010, 21:55

Odp:Naped glowny kontenerowca

Post autor: banderas »

Natknołem się na ten temat przypadkiem i powiem Ci szczerze że nawet nie słyszałem o innych producentach silników jak zakłady Cegielskiego z Poznania a pracowałem w stoczni szczecińskiej przy budowie różnaego typu kontenerowców około 10 lat i chyba udanie się po info właśnie do nich byłoby strzałem w 10.
Pozdrawiam
POZDRAWIAM antoniignas@wp.eu
W stoczni Golden Hind,kontenerowiec w firmie,Opty w szkole córki
W hangarze SPITFIRE
ODPOWIEDZ