Skoro wszyscy się chwalą to ja też spróbuję.
Właśnie rozpocząłem budowę kutra hydrograficznego (jak w tytule). Model będzie w skali 1:72 i w całości z plastyku. Będzie to mój sprawdzian tego materiału do budowy modeli i jeśli się sprawdzi to planuję budowę tegoż samego modelu w skali 1:25. Nie to, że nie miałem do czynienia z plastykiem przy budowie modeli, ale nigdy jeszcze nie budowałem od podstaw, dlatego będę wdzięczny wszystkim bardziej oblatanych w tej materii za porady i krytykę. Plany tej jednostki były w Modelarzu, ale kilka informacji o samej jednostce nie zaszkodzi zamieścić.
Prace projektowe kutra hydrograficznego 49` BUSL rozpoczęto w 1985r. w Boat Engineering Branch USCG Engineering Logistics w celu zastąpienia kutrów: 45 stopowego Buoy Boats i 46 stopowego Stern Loading Buoy Boat, których resurs zbliżał się do końca.
W celu sprawdzenia wymagań eksploatacyjnych zamówiono dwie jednostki przedprodukcyjne, które złożono w Maritime Contractors Inc. of Bellington w Waszyngtonie (CG 49401 i CG 49402). Po zmianach wynikłych z prób zlecono budowę 34 jednostek dla Coast Guard Yard w Baltimore. Po pięć jednostek zostało ujętych w planach finansowych na rok 1996 i 1997. Pozostałe jednostki zaplanowano (po 8 sztuk rocznie) na lata 1999-2000. Ostatecznie zbudowano 28 jednostek dla Straży Granicznej Stanów Zjednoczonych oraz co najmniej 1 jednostkę dla NOAA.
Model nie będzie pływał więc i technologia prosta (rodem z kartonówki) czyli pełen szkielet i wręgi z gr. 1 mm a poszycie 0,7 mm. Złożenie i sklejenie nie stanowiło większego problemu. Burty wykonałem najpierw z kartonu – szablon, a po przymiarkach i odrysowaniu na plastyk zacząłem oklejanie od rufy.


Pozdrawiam
Mirosław J. Golik