Amagi

Relacje z budowy tych jednostek
orkan
Posty: 48
Rejestracja: 04 gru 2010, 21:56

O:Amagi

Post autor: orkan »

Blachowanie kadłuba tak i być może tylko wzdłużne pasy. Nad łączeniami poprzecznymi blach poszycia dopiero się zastanawiam.
Nitowanie całkowicie odpada. Przy tej skali odtworzenie trzech rzędów nitów na blasze o szerokości około 7 mm jest niewykonalne.
Awatar użytkownika
PufcioFromWiocha
Posty: 66
Rejestracja: 04 gru 2010, 21:56

O:Amagi

Post autor: PufcioFromWiocha »

Witam,
Imitację blachowania kadłuba możesz wykonać następująco:
1) w miejscach gdzie blachy nie wystają naklejasz taśmę maskującą (zwróć uwagę na jej ścisłe doleganie na krawędziach, szczególnie w miejscach wypukłych, inaczej zrobią Ci się podcieki)
2) malujesz kadłub kilkoma warstwami farby (poćwicz na jakimś kawałku aby dobrać sobie ilość warstw/grubość blach)
3) delikatnie zrywasz taśmę maskującą, porawiasz ręcznie ewentualne podcieki i inne ciekawostki.
4) całość malujesz aerografem właściwymi kolorami.
Z imitacjami nitów daj sobie spokój, w tej skali to nie ma sensu.
Metoda ta jest stosowana czasem przez modelarzy kartonowych.
Obrazek
Pozdrawiam
Paweł
https://pawelskrzypek.pl/
orkan
Posty: 48
Rejestracja: 04 gru 2010, 21:56

O:Amagi

Post autor: orkan »

Jak wcześniej wspomniałem nitowania nie będzie .
Pomysł Pawle z taśmą maskującą i malowaniem blach jest niezły i wart przetestowania .
Najpierw jednak spróbuję wykorzystać papier japoński , kartki zeszytowe ...
Wybiorę to, co moim zdaniem przyniesie najlepszy efekt .
orkan
Posty: 48
Rejestracja: 04 gru 2010, 21:56

O:Amagi

Post autor: orkan »

Na zdjęciach:
Przyklejone punktowo podstawy stempek przeciwprzechyłowych. Po wstawieniu kołków ustalających na tym będą zmontowane całe stempki.
Na rufie zamontowany przyrząd do wytrasowania wyjść wałów śrub napędowych. Na przyrządzie prowizorycznie umocowana głowica śruby napędowej z imitacją wału. Wytrasowane także osie trzonów sterowych.
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Awatar użytkownika
grzegorz75
Posty: 674
Rejestracja: 04 gru 2010, 21:55

O:Amagi

Post autor: grzegorz75 »

orkan napisał:
Nitowanie całkowicie odpada. Przy tej skali odtworzenie trzech rzędów nitów na blasze o szerokości około 7 mm jest niewykonalne.


Cześć Orkan :) Widzę , ze decyzję podjąłeś , ale poddaję Ci pomysł , może na przyszłość , czy też innym kolegom się przyda . Kadłub przygotowałeś ciekawie , więc może warto byłoby się jednak pomęczyć . Staram się moje sugestie podpierać realnymi przykładami , nie takimi widzianymi oczyma wyobraźni :) .

Przedstawiam Ci proste urządzenie , które można wykonać samemu z zębatek po starych zegarkach itp , lub kupić za około dwadzieścia złotych w sklepach modelarskich . Rzeczone radełko z firmy spod znaku trąbki "Trumpeter" ma w komplecie cztery tarczki o różnych ząbakach i w bardzo przyjemny sposób wyciska imitację nitów . Zrobiłem próbkę na kawałku kartki ( na kartonie takim na jakim drukowane są MM efekt jest taki sam). Nie zbyt się do tego przyłożyłem , na szybko i bez trzymania równych odstępów . Przy Twojej skali modelu , jak najbardziej można przyjąć odległość nitów . Łatwo nie będzie , ale skoro chcialbyś robić osobne płaty blach .... :)

Obrazek

Obrazek

Jeszcze jedna uwaga . Zmień tło zdjęć , bo na ceracie to już woła o pomstę do nieba :silly: . Twoja relacja bardzo dużo na tym zyska , tym bardziej , że masz sie czym pochwalić .
http://www.iik.suzuki.pl/
orkan
Posty: 48
Rejestracja: 04 gru 2010, 21:56

O:Amagi

Post autor: orkan »

Na zdjęciach:
Wklejone pochwy wałów śrubowych. Wały już docelowe choć jeszcze z zapasem na długości.
Wykonane są z elektrody nierdzewnej 2,5 mm.Po wyschnięciu kleju przyrząd i wały zostaną
zdemontowane.
Jeszcze przed szpachlowaniem całości kadłuba sklejone zostaną opływki w/w elementów.
Widać także poczatki szpachlowania /pierwsza warstwa tylko w największych nierównościach /,
a także pierwsze konstrukcje podpokładowe.
Obrazek
Obrazek
Obrazek
myszor
Posty: 1061
Rejestracja: 04 gru 2010, 21:56

O:Amagi

Post autor: myszor »

Witaj Bogdan . Z dużą ciekawością śledzę Twoją relacje . To jest to co Andrzeje lubią najbardziej :) . Pokazujesz krok po kroku jak powstaje Twoje dzieło . Dawaj jak najwięcej szczegółów i fotek z postępu prac . Jak skończysz będzie fajny i ciekawy model . Powodzenia .
Pozdrawiam . Andrzej :)

Drewno to surowiec , który od niepamiętnych czasów odgrywał wielką role w życiu człowieka , dlatego też powinno być traktowane z należytą atencją .
orkan
Posty: 48
Rejestracja: 04 gru 2010, 21:56

O:Amagi

Post autor: orkan »

Najgorsze rozpoczęte. Cały kadłub pokryty pierwszą warstwą szpachli i oszlifowany. Cały ten proces będzie powtarzany aż do uzyskania odpowiedniej do malowania podkładu jakości. Trwa także budowa podpokładówek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
orkan
Posty: 48
Rejestracja: 04 gru 2010, 21:56

O:Amagi

Post autor: orkan »

Ponieważ miałem problem z uzyskaniem płynności kadłuba podczas szlifowania musiałem usunąć opływki wałów śróbowych .

Obrazek

Następny sponson podpokładowy-LB dziób.

Obrazek

Pierwszy element konstrukcji pod pokładem lotniczym na rufie.

Obrazek

PB-widok w stronę dziobu. Widać symetryczny sponson w stosunku do LB a także początek budowy sponsonu pod nadbudówką.

Obrazek
myszor
Posty: 1061
Rejestracja: 04 gru 2010, 21:56

O:Amagi

Post autor: myszor »

Ciekawa relacja . Czy nie masz problemów z rozwarstwianiem się kartonu ? Duży postęp w budowie . Śledzę z ciekawością . Pozdrawiam .
Pozdrawiam . Andrzej :)

Drewno to surowiec , który od niepamiętnych czasów odgrywał wielką role w życiu człowieka , dlatego też powinno być traktowane z należytą atencją .
ODPOWIEDZ