We wrześniu zacząłem, wczoraj skończyłem budowę motorówki według planów Billing Boat.
Relacja zdjęciowa. Zacząłem od nadbudówki.
Następnie kadłub.
Napęd.
Poszycie z HIPS 1,0 Nie udało się pokryć jednym kawałkiem.
Burty .
Próba szczelności.
Wytoczone tyfony.
Doszły nowe części i głębokość zanurzenia.
Prawie gotowy model.
Będzie poprawka. Czarny prostokąt nie może być w tym miejscu. Kawałek w lewo, prawidłowe wejście. Błąd na planie,
na zdjęciach dobrze.
Wnętrze modelu.
Poprawiony, gotowy model. Kpl. do pływania waży 0,8 kg.
MOTORÓWKA
- Jacek.
- Posty: 75
- Rejestracja: 27 lis 2016, 13:39
Re: MOTORÓWKA
Mnie podobają się relingi .I przy okazji pytanie o silnik dlaczego lotniczy a nie zamknięty czy lepsze chłodzenie czy inne względy.
-
rekmak
- Posty: 63
- Rejestracja: 21 lis 2011, 18:53
Re: MOTORÓWKA
Silnik bezszczotkowy mniej się grzeje a przede wszystkim mniej zużywa prądu oraz jest lżejszy.
- ryszardw
- Posty: 933
- Rejestracja: 04 gru 2010, 21:56
Re: MOTORÓWKA
Piękna łódeczka i wykonana ekspresowo . Szybka i zwrotna . Zawsze się zastanawiałem jak sprowadzić model do brzegu kiedy w śrubę wkręci się zielsko .Gratuluję R
-
rekmak
- Posty: 63
- Rejestracja: 21 lis 2011, 18:53
Re: MOTORÓWKA
Dzięki.
Znam 3 kolegów, którzy mają modele z napędem parowym. Przeglądałem przepisy dla tych modeli i wydaje mi się, że pływanie między bramkami jak F2 F4 jest uciążliwe i może zabraknąć wody w kotle. Pływają powoli i nie są wystarczająco zwrotne.
Znam 3 kolegów, którzy mają modele z napędem parowym. Przeglądałem przepisy dla tych modeli i wydaje mi się, że pływanie między bramkami jak F2 F4 jest uciążliwe i może zabraknąć wody w kotle. Pływają powoli i nie są wystarczająco zwrotne.
-
rekmak
- Posty: 63
- Rejestracja: 21 lis 2011, 18:53
Re: MOTORÓWKA
Nawiewniki. Zdarza się, że na zdjęciach oryginału są skierowane do tyłu a na planie do przodu. Jest jakaś prawidłowość czy
dowolność. Nawiewniki wciągają czy wydalają powietrze z wnętrza.
dowolność. Nawiewniki wciągają czy wydalają powietrze z wnętrza.
- paweł1
- Posty: 3
- Rejestracja: 15 sty 2012, 00:36
Re: MOTORÓWKA
Nawiewnik, jak sama nazwa wskazuje służy do nawiewania powietrza do wnętrza kadłuba, najczęściej , maszynowni itd. Z tego powodu największe nawiewniki spotykało się na jednostkach parowych. Ponieważ wiatr nie wieje zawsze od dziobu czy rufy, były one obrotowe, tak aby można je było ustawić zawsze na wiatr. Nawiewniki występowały już w czasach żaglowców. Były one wtedy z płótna a ich konstrukcja umożliwiała postawienie także ich pod wiatr. Takie stosowano też później na statkach handlowych, np. do przewietrzania ładunku, n.p. bawełny. Nazywano je rekinami. Patrz jedno z opowiadań K. O. Borchardta ze zbioru Krążownik spod Somosierry. W tej chwili stosuje się najczęściej inne konstrukcje względnie rozwiązania, nie wymagające kłopotliwego ustawiania.
pozdrowienia p.
pozdrowienia p.