Miałem parę dni przerwy z powodu braku czasu.:(
Kadłub powoli oklejam fornirem a w między czasie sklejał szalupę. Jutro jak wyschnie klej obrobię ją trochę i zabiorę się za układanie desek na poszycie.:evil:
Karl und Marie
- RomekS
- Posty: 3205
- Rejestracja: 04 gru 2010, 21:55
- Lokalizacja: {"name":"Polska Toru\u0144","desc":"","lat":"","lng":""}
O:Karl und Marie
Tempo masz zawrotne,
niemniej robisz wszystko poprawnie.
Nie mogę się nadziwić co Uczucie może sprawić.
Szczerze Ci gratuluję i myślę, że zdążysz z prezentem zaręczynowym.
To nie są zwykłe kwiaty (nie przez siebie wyhodowane)
To nie jest zwykły pierścionek z brylantem (nie przez siebie wyszlifowanym)
Dla Obdarowanej jest to cząstka Ciebie.
Jeszcze raz gratuluję. :)
niemniej robisz wszystko poprawnie.
Nie mogę się nadziwić co Uczucie może sprawić.
Szczerze Ci gratuluję i myślę, że zdążysz z prezentem zaręczynowym.
To nie są zwykłe kwiaty (nie przez siebie wyhodowane)
To nie jest zwykły pierścionek z brylantem (nie przez siebie wyszlifowanym)
Dla Obdarowanej jest to cząstka Ciebie.
Jeszcze raz gratuluję. :)
- Paliwiak1
- Posty: 243
- Rejestracja: 04 gru 2010, 21:56
O:Karl und Marie
Tempo nie jest aż takie wielkie tylko po prostu dostęp do odpowiednich maszyn a uczucie rzeczywiście jest motorem mojej pracy.
Jakieś 6-7 lat temu zacząłem budowę francuskiego krążownika „De Grasse” i do dziś go nie skończyłem i wcale nie jest aż tak dobrze wykonany.:(
W poniedziałek przyniosę parę fotek mojego krążownika i mam nadzieje, że jak skończę Karl und Marie będę mógł się za niego zabrać.
Dziękuje RomekS za miłe słowa i również mam nadzieje, że zdążę. :)
Dziś zabieram się za oklejanie łodzi. :blush:
I mam pytanie jak powinny wyglądać do niej wiosła; jak i gdzie powinny być zamocowane? Przydałoby się najlepiej jakieś zdjęcie.
Jakieś 6-7 lat temu zacząłem budowę francuskiego krążownika „De Grasse” i do dziś go nie skończyłem i wcale nie jest aż tak dobrze wykonany.:(
W poniedziałek przyniosę parę fotek mojego krążownika i mam nadzieje, że jak skończę Karl und Marie będę mógł się za niego zabrać.
Dziękuje RomekS za miłe słowa i również mam nadzieje, że zdążę. :)
Dziś zabieram się za oklejanie łodzi. :blush:
I mam pytanie jak powinny wyglądać do niej wiosła; jak i gdzie powinny być zamocowane? Przydałoby się najlepiej jakieś zdjęcie.
Z poważaniem Paliwiak
- Budrys
- Posty: 577
- Rejestracja: 04 gru 2010, 21:55
O:Karl und Marie
Wiosła do szalupy - z drobnymi indywidualnymi różnicami wykonawczymi - powinny wyglądać mniej więcej tak:
http://www.shipmodeling.ru/books/Shipmodeling/Charter11/image23.gif
Zazwyczaj układane są wewnątrz ustawionej na pokładzie szalupy lub pod nią, przy ustawieniu odwrotnym (kilem do góry):
http://www.shipmodeling.ru/books/Shipmodeling/Charter11/image24.gif
To tyle tak na szybko.:huh:
Gwoli uzupełnienia (rysunek j/w):
- długość wiosła (całkowita) - 1,6 x szerokość szalupy,
- długość części zewnętrznej (wniesznaja) - od opaski skórzanej do końca pióra - 1,25 x szerokość szalupy,
- długość części wewnetrznej (wnutriennaja) - do opaski skórzanej - 0,35 x szerokość szalupy,
- długość pióra (łopast) - 0,35 x szerokość szalupy,
- szerokość pióra - 15 cm,
- średnica trzonu (cewia - 1/48 (~0,02) długości wiosła.;)
http://www.shipmodeling.ru/books/Shipmodeling/Charter11/image23.gif
Zazwyczaj układane są wewnątrz ustawionej na pokładzie szalupy lub pod nią, przy ustawieniu odwrotnym (kilem do góry):
http://www.shipmodeling.ru/books/Shipmodeling/Charter11/image24.gif
To tyle tak na szybko.:huh:
Gwoli uzupełnienia (rysunek j/w):
- długość wiosła (całkowita) - 1,6 x szerokość szalupy,
- długość części zewnętrznej (wniesznaja) - od opaski skórzanej do końca pióra - 1,25 x szerokość szalupy,
- długość części wewnetrznej (wnutriennaja) - do opaski skórzanej - 0,35 x szerokość szalupy,
- długość pióra (łopast) - 0,35 x szerokość szalupy,
- szerokość pióra - 15 cm,
- średnica trzonu (cewia - 1/48 (~0,02) długości wiosła.;)
Pozdrawiam
Wojciech [Budrys]
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
"Where there is a will there is a way"
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Wojciech [Budrys]
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
"Where there is a will there is a way"
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
- Paliwiak1
- Posty: 243
- Rejestracja: 04 gru 2010, 21:56
O:Karl und Marie
Budrys dzięki za linki; co prawda nie znam rosyjskiego, ale dojdę, co do długości wioseł.
Poniżej parę fotek z dzisiejszej pracy nad szalupą. Trochę się chyba zapędziłem i nie wkleiłem listewek pawęży rufowej, ale mam nadzieje, że później coś wymyśle.
Trochę jeszcze mi zostało pracy przy niej, ale wszystko się da (mam nadzieje).
Poniżej parę fotek z dzisiejszej pracy nad szalupą. Trochę się chyba zapędziłem i nie wkleiłem listewek pawęży rufowej, ale mam nadzieje, że później coś wymyśle.
Trochę jeszcze mi zostało pracy przy niej, ale wszystko się da (mam nadzieje).
Z poważaniem Paliwiak
- Paliwiak1
- Posty: 243
- Rejestracja: 04 gru 2010, 21:56
O:Karl und Marie
Niestety prace na modelem nie posunęły się zbyt daleko przez szkolę i oczywiście moją dziewczynę, bo nie mogę jej powiedzieć, że musze iść do domu robić jej prezent. :S
Ale od jej rodziców w ten weekend dostaliśmy stary kufer szkoda, że bez okuć. Z ich relacji pochodzi on z początku XX w. a porównując kształt pozostawiony po okuciach i sposobu, w jaki jest zrobiony ( dąb w całości nie klejony poza pokrywą, drewnianymi kołkami i kwadratowymi gwoździami) wynika jak by był z pierwszej połowy XIX w.
I Oto parę fotek mojego krążownika.:whistle:
Kadłub oczywiście wykonany z blachy ocynkowanej 0,5 i poszpachtlowany.;)
Ale od jej rodziców w ten weekend dostaliśmy stary kufer szkoda, że bez okuć. Z ich relacji pochodzi on z początku XX w. a porównując kształt pozostawiony po okuciach i sposobu, w jaki jest zrobiony ( dąb w całości nie klejony poza pokrywą, drewnianymi kołkami i kwadratowymi gwoździami) wynika jak by był z pierwszej połowy XIX w.
I Oto parę fotek mojego krążownika.:whistle:
Kadłub oczywiście wykonany z blachy ocynkowanej 0,5 i poszpachtlowany.;)
Z poważaniem Paliwiak
- Paliwiak1
- Posty: 243
- Rejestracja: 04 gru 2010, 21:56
O:Karl und Marie
Powoli nakładam drugą warstwę poszycie. Idzie to strasznie powoli, ale zawsze do przodu.
Szalupę czeka jeszcze oszlifowanie i oklejenie rufy.
Szalupę czeka jeszcze oszlifowanie i oklejenie rufy.
Z poważaniem Paliwiak
- Paliwiak1
- Posty: 243
- Rejestracja: 04 gru 2010, 21:56
O:Karl und Marie
Mam pytanie, jakie wymiary powinna mieć kotwica, bo na rysunkach, które są do ściągnięcia nie ma jej tam??
A może ktoś dysponuje zdjęciami oryginalnych planów, albo w jakiejś innej postaci
Poszycie skończone, ale zapomniałem zrobić zdjęcia:(
Parę dni temu poszycie wyglądało tak:P:whistle:
A może ktoś dysponuje zdjęciami oryginalnych planów, albo w jakiejś innej postaci
Poszycie skończone, ale zapomniałem zrobić zdjęcia:(
Parę dni temu poszycie wyglądało tak:P:whistle:
Z poważaniem Paliwiak
- Budrys
- Posty: 577
- Rejestracja: 04 gru 2010, 21:55
O:Karl und Marie
Paliwiak1 napisał:
Myślę, że powinieneś sobie z tym poradzić mając w tamtym poście poniższe uzupełnienie! Zakładam że znasz szerokość swojej szalupy.:evil:
Mogę tylko dodać, że wartości te należy traktować jako uśrednione. Powodzenia.:)
Budrys dzięki za linki; co prawda nie znam rosyjskiego, ale dojdę, co do długości wioseł.
Myślę, że powinieneś sobie z tym poradzić mając w tamtym poście poniższe uzupełnienie! Zakładam że znasz szerokość swojej szalupy.:evil:
Gwoli uzupełnienia (rysunek j/w):
- długość wiosła (całkowita) - 1,6 x szerokość szalupy,
- długość części zewnętrznej (wniesznaja) - od opaski skórzanej do końca pióra - 1,25 x szerokość szalupy,
- długość części wewnetrznej (wnutriennaja) - do opaski skórzanej - 0,35 x szerokość szalupy,
- długość pióra (łopast) - 0,35 x szerokość szalupy,
- szerokość pióra - 15 cm,
- średnica trzonu (cewia - 1/48 (~0,02) długości wiosła.
Mogę tylko dodać, że wartości te należy traktować jako uśrednione. Powodzenia.:)
Pozdrawiam
Wojciech [Budrys]
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
"Where there is a will there is a way"
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Wojciech [Budrys]
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
"Where there is a will there is a way"
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
- Paliwiak1
- Posty: 243
- Rejestracja: 04 gru 2010, 21:56
O:Karl und Marie
Dzięki budrys wiosła mam już prawie zrobione.
Tylko mam problem, co do wielkości kotwic, co prawda znalazłem taką kotwice w skali, 1:1 ale nie wiem czy to jest oryginalna skala, bo jest spawana. :(
Tylko mam problem, co do wielkości kotwic, co prawda znalazłem taką kotwice w skali, 1:1 ale nie wiem czy to jest oryginalna skala, bo jest spawana. :(
Z poważaniem Paliwiak