wieskolek napisał:
......właśnie przeglądam ten poradnik, piszą tam żeby tę pierwszą listwę przykleić w jednym kawałku, nie dzielić na krótsze kawałki, dobrze rozumiem?
wieskolek napisał:WItam
Tak się zastanawiam czytając te poradniki na temat stosowania battensów i ich konieczności stosowania. Mam pytanie takie, jeżeli całą powierzchnię dzielimy na równe części (zmiejszające się szerokością ku rufie i dziobowi) i te części oddzielamy battensami, a następnie te małe przestrzenie wypełniamy listewkami poszycia, to dlaczego nie można od razu podzielić całej powierzchni i zaznaczyć położenie każdej listewki. Czy chodzi o to że przy stosowaniu battensów jest to wygdniejsze, prostsze, bo już sam nie wiem. Może chodzi o to że przy założeniu battensów, łatwiejsze jest pokrywanie w okolicy dziobu i rufy, ponieważ możemy z większą precyzją określić w którym miejscu zastosować stealersy.
Czy może mi to ktoś wyjaśnić??
Wes
RomekS w odpowiedzi wcześniej napisał:......
Co do poszycia, to o ile pamiętam pierwszą listwę
przebiegającą na poziomie pokładu układałem w całości.
Powinna ona swobodnie układać się na wręgach i wypełnieniach.
Jest to dokładnie pokazana na fotkach, (w relacji ich brakuje)
Nie można jej naginać poprzecznie, bo potem może być tylko gorzej.
……
Co trzy lub 4 listwy "sztukowane" potrzebna jest w związku z powyższym listwa
"wyrównująca" biegnąca po całej długości, albo zastosuj battensy.....
W kwestii wyjaśnienia.
Możesz nie stosować battensów, niemniej zaznaczenia na wręgach są teoretyczne i
Sam widzisz, że listwy zaczynają się różnie układać.
Dlatego zamiast battensów możesz stosować listwy wyrównujące.
Powiem Ci, że na rufie niektóre listwy wcale się nie zwężały a nawet przeciwnie na końcach były szersze niż w środku. Zależy to od tego jak dokładnie było zrobione szlifowanie, o ile można tu mówić o dokładności, bo przecież szlifujemy, prawie na wyczucie.
U mnie rufa była niedoszlifowana i w pewnym momencie miałem z nią problem. Rozwiązałem go stosując szersze zakończenia listew na rufie, potem zaś pojawił się problem w części dziobowej (była za bardzo wypukła) no i wstawiłem steelersy.
Reasumując wstawiaj co 3 listwy jedną listwę wyrównującą biegnącą od dziobu do rufy.
Plany są prototypowe, model też, dlatego ten sposób powinien przynieść pożądane efekty.
Będziesz dzięki tym listwom widział co jest niedokładnie doszlifowane.
Listew tych nie naginaj poprzecznie. Muszą zachowywać linię na całej długości, nawet jeżeli listwa nie przechodzi tam gdzie zaznaczyłeś.
Natomiast między listwami dopasuj listwy krótsze. Możesz je nawet doginać poprzecznie.
Zauważ na wcześniejszych fotkach, że listwy między listwami długimi nie są jednakowo szerokie na całej długości. Trzeba je wpasowywać.