"SüD.1" - litewski KURENAS
- smok
- Posty: 145
- Rejestracja: 04 gru 2010, 21:56
- Lokalizacja: {"name":"polska leszno","desc":"","lat":"","lng":""}
O:\"SüD.1\" - litewski KURENAS w Gdańsku
Witam. strosa jest super.Jak znajde czas to ją rzetelnie obejrzę.Dzięnki. smok
- mirek
- Posty: 1879
- Rejestracja: 04 gru 2010, 21:55
O:\"SüD.1\" - litewski KURENAS w Gdańsku
Właśnie taka łódź swego czasu zbudował Ataman relacja :
http://koga.net.pl/component/option,com_joomlaboard/Itemid,293/func,view/id,11192/catid,7/
Sam zrobił projekt na podstawie książki o tych łodziach
http://koga.net.pl/component/option,com_joomlaboard/Itemid,293/func,view/id,11192/catid,7/
Sam zrobił projekt na podstawie książki o tych łodziach
Pozdrawiam Mirek Rybus
- jaxa
- Posty: 518
- Rejestracja: 04 gru 2010, 21:56
O:\"SüD.1\" - litewski KURENAS w Gdańsku
Mirku, wiem i każdy kto jest zainteresowany z pewnością dojdzie do opisu realizacji Atamana - w tym temacie jest już ten link i tylko z tego powodu go nie podawałem. Model Atamana jest bez porównania ciekawszy, niż pokazany na znalezionej stronie i z pewnością warto je porównać.
- jaxa
- Posty: 518
- Rejestracja: 04 gru 2010, 21:56
O:"SüD.1" - litewski KURENAS w Gdańsku
Przeglądając BIULETYN INFORMACYJNY CENTRALNEGO MUZEUM MORSKIEGO W GDAŃSKU Nr 6 (63) czerwiec 2008
znalazłem oficjalną informację o wizycie "SüD.1" w Gdańsku.
Kureną wokół Zalewu Wiślanego
Litewskie Muzeum Morskie w Kłajpedzie postanowiło wskrzesić tradycyjny typ łodzi rybackiej z Zalewu Kurońskiego, budując w 2001 roku replikę tzw. kureny. Odtąd załoga muzeum odbywa corocznie w sezonie letnim rejsy, najpierw eksperymentalne, sprawdzające możliwości żeglugowe łodzi – po Zalewie Kurońskim i Niemnie, później wypływając na dalej położone akweny, m.in. biorąc udział w festiwalu oldtimerów „SAIL Amsterdam 2005”. Od 2006 roku rejsy odbywały się w ramach projektu Lagomar ( Interreg III B ), a brali w nich udział także pracownicy CMM, współpracującego w tym projekcie. Po rejsie po rosyjskiej stronie Zalewu Kurońskiego i wokół Zalewu Szczecińskiego przyszła pora na Zalew Wiślany. Projekt Lagomar co prawda już się zakończył, nawiązane kontakty jednak owocują, stąd pierwsza międzynarodowa ekspedycja repliką łodzi kurońskiej wokół Zalewu Wiślanego w dniach 2–12 czerwca odbyła się we współpracy Litewskiego Muzeum Morskiego, CMM i Uniwersytetu w Greifswaldzie. Łódź zwodowano przy nabrzeżu Ołowianki, po czym przez dzień cumowała przed Spichlerzami CMM, udostępniona do zwiedzania wraz z wystawą posterową, a następnie pożeglowała trasą: Gdańsk – Kąty Rybackie – Krynica Morska – Frombork – Elbląg – Drewnica – Gdańsk. Poza stałą załogą litewską na pokładzie kureny płynęli, zmieniając się na kolejnych etapach, pracownicy CMM, którzy poznawali specyfikę podróżowania na dawnej jednostce.
Kurena (jeszcze bez żagli) w próbnym rejsie po Motławie. Fot. Kinga Krause
znalazłem oficjalną informację o wizycie "SüD.1" w Gdańsku.
Kureną wokół Zalewu Wiślanego
Litewskie Muzeum Morskie w Kłajpedzie postanowiło wskrzesić tradycyjny typ łodzi rybackiej z Zalewu Kurońskiego, budując w 2001 roku replikę tzw. kureny. Odtąd załoga muzeum odbywa corocznie w sezonie letnim rejsy, najpierw eksperymentalne, sprawdzające możliwości żeglugowe łodzi – po Zalewie Kurońskim i Niemnie, później wypływając na dalej położone akweny, m.in. biorąc udział w festiwalu oldtimerów „SAIL Amsterdam 2005”. Od 2006 roku rejsy odbywały się w ramach projektu Lagomar ( Interreg III B ), a brali w nich udział także pracownicy CMM, współpracującego w tym projekcie. Po rejsie po rosyjskiej stronie Zalewu Kurońskiego i wokół Zalewu Szczecińskiego przyszła pora na Zalew Wiślany. Projekt Lagomar co prawda już się zakończył, nawiązane kontakty jednak owocują, stąd pierwsza międzynarodowa ekspedycja repliką łodzi kurońskiej wokół Zalewu Wiślanego w dniach 2–12 czerwca odbyła się we współpracy Litewskiego Muzeum Morskiego, CMM i Uniwersytetu w Greifswaldzie. Łódź zwodowano przy nabrzeżu Ołowianki, po czym przez dzień cumowała przed Spichlerzami CMM, udostępniona do zwiedzania wraz z wystawą posterową, a następnie pożeglowała trasą: Gdańsk – Kąty Rybackie – Krynica Morska – Frombork – Elbląg – Drewnica – Gdańsk. Poza stałą załogą litewską na pokładzie kureny płynęli, zmieniając się na kolejnych etapach, pracownicy CMM, którzy poznawali specyfikę podróżowania na dawnej jednostce.
Kurena (jeszcze bez żagli) w próbnym rejsie po Motławie. Fot. Kinga Krause
- Kaper
- Posty: 19
- Rejestracja: 25 sie 2020, 13:31
- Lokalizacja: {"name":"Polska Krak\u00f3w","desc":"","lat":"","lng":""}
Re:
Sorry za odświeżenie wątku po tylu latach ale mam pytanie czy relacja Atamana jest gdzieś jeszcze dostępna ? Delikatnie przymierzam się do tej łódki i szukam relacji Znalazłem na forach litewskich 2 relacje ale rozumiem tylko zdjęcia
ps. Nie wiem czy wiecie ale ta łódź którą muzeum w Kłajpedzie zrekonstruowało w 2019 roku zatonęła zabierając ze sobą głównego inicjatora rekonstrukcji Romaldo Adomavičiausa. Jego dzieło kontynuuje jego syn, wydobyto łódź naprawiono i znowu pływa.
ps. Nie wiem czy wiecie ale ta łódź którą muzeum w Kłajpedzie zrekonstruowało w 2019 roku zatonęła zabierając ze sobą głównego inicjatora rekonstrukcji Romaldo Adomavičiausa. Jego dzieło kontynuuje jego syn, wydobyto łódź naprawiono i znowu pływa.
Pozdrawiam Jakub
-------------------------------
W porcie: Dżonka
W stoczni: Koga Elbląska
-------------------------------
W porcie: Dżonka
W stoczni: Koga Elbląska