Witam
Nie wiem, czy Ci coś pomoże, ostatnio wyczytałem w Encyklepedii Techniki Wojskowej MON z 1987 roku, że linie teoretyczne kadłuba okretu to: 
 "linie przecięcia powierzchni kadłuba i płaszczyzn równoległych do płaszczyzn kartezjańskiego układu osi kadłuba. Rozróżnia się przekroje wodnicowe kadłuba (prowadzone w równych odstępach, np. co 1 m, otrzymane przez podział zanurzenia okretu na równe części), przekroje wręgowe (prowadzone w równych odstępach wynikłych z podziału długości okrętu między pionami na 10 lub 20 części), przekroje wzdłużnicowe (linie przecięcia kadłuba z płaszczyznami pionowymi równoległymi do płaszczyzny symetrii okrętu), przekroje ukośnicowe (pomocnicze dla sprawdzenia płynności linii teoretycznych, są to cięcia kadłuba płaszczyznami ukosnymi do wzdłuznej płaszczyzny symetrii okrętu)."
Pozdrawiam
			
			
									
									Linie teoretyczne kadłuba
- marekk
 - Posty: 67
 - Rejestracja: 04 gru 2010, 21:55
 
Odp:Linie teoretyczne kadłuba
Pozdrawiam - Marek
marek.kijew@op.pl
						marek.kijew@op.pl
- 
				rekmak
 - Posty: 60
 - Rejestracja: 21 lis 2011, 18:53
 
Re: Linie teoretyczne kadłuba
Linie teoretyczne, ładnie pięknie ale gdzie jest pokazana linia ugięcia pokładu w przekroju poprzecznym kadłuba. Np. na planie Pilota 65,66 jest rysunek przekrojów poprzecznych, nad nimi napis pokład ale to nie linia pokładu. Plan jest tak narysowany jakby pokład był w przekroju płaski. Mam skan artykułu Cezarego Ciesielskiego ale z niego nic nie wynika. Poza tym wszystkie punkty trzeba sprawdzać z rysunkiem ogólnym statku. Przy powiększaniu następują przekłamania.
			
			
									
									
						- Slawek Kromer
 - Posty: 976
 - Rejestracja: 04 gru 2010, 21:55
 
Re: Linie teoretyczne kadłuba
dziesięć lat po czasie-jaki stary kotlet