Pomocą przy prawidłowym wklejeniu słupków relingowych jest
nawiercona listwa fornirowa. Ma ona identyczny rozstaw otworów jak otwory wywiercone w pokładzie. Będzie ona doklejona po wyschnięciu
kleju w dolnej części słupków. Na razie ma wbite same szpilki, bez kleju.
Santa Maria 1:48. Krok po kroku.
- RomekS
- Posty: 3211
- Rejestracja: 04 gru 2010, 21:55
- Lokalizacja: {"name":"Polska Toru\u0144","desc":"","lat":"","lng":""}
- RomekS
- Posty: 3211
- Rejestracja: 04 gru 2010, 21:55
- Lokalizacja: {"name":"Polska Toru\u0144","desc":"","lat":"","lng":""}
Re: Santa Maria 1:48. Krok po kroku.
Słupki dziobowe zostały zerwane i wykonałem 2 komplet.
Źle były powiercone otwory na "wykałaczki".
One też muszą być wiercone pod kątem.
Późniejsze dowiercanie powodowało niedokładności
i wolałem to zerwać.
Pokład rufowy ma już wklejone słupki a dziobowy przymierzone.
Przy okazji w Poznaniu kupiłem takie narzędzia. Powinny być przydatne.
Źle były powiercone otwory na "wykałaczki".
One też muszą być wiercone pod kątem.
Późniejsze dowiercanie powodowało niedokładności
i wolałem to zerwać.
Pokład rufowy ma już wklejone słupki a dziobowy przymierzone.
Przy okazji w Poznaniu kupiłem takie narzędzia. Powinny być przydatne.
- RomekS
- Posty: 3211
- Rejestracja: 04 gru 2010, 21:55
- Lokalizacja: {"name":"Polska Toru\u0144","desc":"","lat":"","lng":""}
Re: Santa Maria 1:48. Krok po kroku.
Popełniłem mały błąd, widoczny na fotkach.
Dalej nie można było kontynuować, dlatego
najłatwiej najszybciej jest zrobić od nowa już poprawnie.
Dalej nie można było kontynuować, dlatego
najłatwiej najszybciej jest zrobić od nowa już poprawnie.
- ryszardw
- Posty: 922
- Rejestracja: 04 gru 2010, 21:56
Re: Santa Maria 1:48. Krok po kroku.
Iglaki są rewelacyjne.Czy tylko w Poznaniu można je znaleźć.R
- RomekS
- Posty: 3211
- Rejestracja: 04 gru 2010, 21:55
- Lokalizacja: {"name":"Polska Toru\u0144","desc":"","lat":"","lng":""}
Re: Santa Maria 1:48. Krok po kroku.
Te iglaki były na stoisku ModelCRAFT.
Może któryś z Kolegów będących na Targach Ci kupi,
bo w ofercie internetowej ich nie widziałem.
Wracając do modelu, wkleiłem relingi. Nowe dobrze spasowane
kołeczki pozwoliły na bezproblemowe wklejenie.
Może któryś z Kolegów będących na Targach Ci kupi,
bo w ofercie internetowej ich nie widziałem.
Wracając do modelu, wkleiłem relingi. Nowe dobrze spasowane
kołeczki pozwoliły na bezproblemowe wklejenie.
Ostatnio zmieniony 24 paź 2011, 17:13 przez RomekS, łącznie zmieniany 1 raz.
- prabut
- Posty: 50
- Rejestracja: 04 kwie 2011, 16:39
Re: Santa Maria 1:48. Krok po kroku.
Witam.
Przepraszam Cię Romku, że odpowiadam w Twojej relacji, ale dotyczy to pilników iglaków.
Można je kupić w necie np, tu http://www.modelarski.com/produkt-Kompl ... ,7547.html lub tu http://www.sklep.tankmodels.pl/pilniki/ ... 2-szt.html
pozdrawiam Sławek
Przepraszam Cię Romku, że odpowiadam w Twojej relacji, ale dotyczy to pilników iglaków.
Można je kupić w necie np, tu http://www.modelarski.com/produkt-Kompl ... ,7547.html lub tu http://www.sklep.tankmodels.pl/pilniki/ ... 2-szt.html
pozdrawiam Sławek
- RomekS
- Posty: 3211
- Rejestracja: 04 gru 2010, 21:55
- Lokalizacja: {"name":"Polska Toru\u0144","desc":"","lat":"","lng":""}
Re: Santa Maria 1:48. Krok po kroku.
Dzięki Sławku.
Wygląda na to że dwukrotnie przepłaciłem.
Ostatni raz byłem na targach.
Budowa kadłuba zakończona.
Parę fotek na koniec budowy kadłuba.
Zostało oczywiście wyposażenie drobne,
ale to już w trakcie dalszej budowy.
Wygląda na to że dwukrotnie przepłaciłem.
Ostatni raz byłem na targach.
Budowa kadłuba zakończona.
Parę fotek na koniec budowy kadłuba.
Zostało oczywiście wyposażenie drobne,
ale to już w trakcie dalszej budowy.
- RomekS
- Posty: 3211
- Rejestracja: 04 gru 2010, 21:55
- Lokalizacja: {"name":"Polska Toru\u0144","desc":"","lat":"","lng":""}
Re: Santa Maria 1:48. Krok po kroku.
Wkleiłem ławy wantowe.
Ponieważ są docinane trzeba było je skleić z dwóch listewek.
Ponieważ są docinane trzeba było je skleić z dwóch listewek.
- RomekS
- Posty: 3211
- Rejestracja: 04 gru 2010, 21:55
- Lokalizacja: {"name":"Polska Toru\u0144","desc":"","lat":"","lng":""}
Re: Santa Maria 1:48. Krok po kroku.
Ostatnie elementy zewnętrzne kadłuba.
Wkleiłem pierwsze 30 z 60 szt gruszowych schodków.
W ławach wantowych jest wywiercone po 9 otworów na okucia jufersów.
Wstawiłem fotki o większej rozdzielczości. Trzeba 2 x kliknąć w fotkę.
Jutro maluje kadłub pokostem.
Grusza powinna nabrać kolorów.
P.S. Prosto cięte planki poszycia są prawie nie do odróżnienia.
I po co było tyle nerwów ?. Poszycie mocno uproszczone,
ale jakby ktoś o tym nie wiedział,
to trudno to wykryć
Wkleiłem pierwsze 30 z 60 szt gruszowych schodków.
W ławach wantowych jest wywiercone po 9 otworów na okucia jufersów.
Wstawiłem fotki o większej rozdzielczości. Trzeba 2 x kliknąć w fotkę.
Jutro maluje kadłub pokostem.
Grusza powinna nabrać kolorów.
P.S. Prosto cięte planki poszycia są prawie nie do odróżnienia.
I po co było tyle nerwów ?. Poszycie mocno uproszczone,
ale jakby ktoś o tym nie wiedział,
to trudno to wykryć
- RomekS
- Posty: 3211
- Rejestracja: 04 gru 2010, 21:55
- Lokalizacja: {"name":"Polska Toru\u0144","desc":"","lat":"","lng":""}
Re: Santa Maria 1:48. Krok po kroku.
Przykleiłem schodki na drugiej burcie starając się zachować symetrię.
Trzeba teraz wykonać elementy wyposażenia pokładu.
Zacząłem od pomp zęzowych.
Sposobów wykonania pomp zęzowych jest wiele.
Na fotkach przedstawiłem jeden z nich.
Powstawanie drewnianego korpusu pompy.
Oczywiście paski forniru należy odseparować od wałka.
Wykorzystałem taśmę malarską nałożoną na wałek stroną nieprzylepną.
Ułatwia to wstępne ułożenie paseczków forniru na obwodzie,
bo są one klejone przez tę taśmę. Potem na to klej, zgarnięcie nadmiaru
obwinięcie nitką do wyschnięcia.
Trzeba teraz wykonać elementy wyposażenia pokładu.
Zacząłem od pomp zęzowych.
Sposobów wykonania pomp zęzowych jest wiele.
Na fotkach przedstawiłem jeden z nich.
Powstawanie drewnianego korpusu pompy.
Oczywiście paski forniru należy odseparować od wałka.
Wykorzystałem taśmę malarską nałożoną na wałek stroną nieprzylepną.
Ułatwia to wstępne ułożenie paseczków forniru na obwodzie,
bo są one klejone przez tę taśmę. Potem na to klej, zgarnięcie nadmiaru
obwinięcie nitką do wyschnięcia.