Cześć koledzy, miło słyszeć, że się podoba czyli chyba nie jest najgorzej Faktycznie Tomku liny są w większości lewoskrętne i tak naprawdę skupiając się nad osiągnięciem coraz lepszych efektów w skręcaniu zbagatelizowałem co w którą stronę powinno być kręcone. Muszę o tym pamiętać przy kolejnym modelu, dzięki za podpowiedź, chociaż mam świadomość, że przy głębszych oględzinach na pewno znajdziecie dużo więcej niezgodności Swoją drogą zastanawiam się jakie to miało znaczenie w praktycznym używaniu lin, czy jest na to jakieś wytłumaczenie.? Wiązanie wyblinek do plątaniny lin ruchomych to faktycznie zabawa - choć dość przynudnawa.
Pozdrawiam Witek
Papegojan 1:48
- Witek...
- Posty: 92
- Rejestracja: 16 gru 2016, 15:07
- Lokalizacja: {"name":"Polska Zb\u0105szy\u0144","desc":"","lat":"","lng":""}
- Mirek77
- Posty: 537
- Rejestracja: 04 gru 2010, 21:56
Re: Papegojan 1:48
Doskonała robota. Linki masz super jakości, a że skręt nie ten, to tylko najlepsi z najlepszych w tym temacie wyłapią
- TomekA
- Posty: 406
- Rejestracja: 03 paź 2011, 04:04
Re: Papegojan 1:48
Nie mam pojecia. Mysle, ze tak byly ustawione stoczniowe ropewalki i takie byly standardy wowczas...
Niektorzy mowia, ze linki skrecone praworecznie byly nieco bardziej wiotkie, gietkie i latwiejsze do obwiazywania od analogicznych leworecznych, ale nie porecze za to. (nie sprawdzalem, he he!)
Zalaczam garstke zdjec ropewalka w wiosce szkutniczej Mystic Seaport w Connecticut, USA
Ostatnio zmieniony 11 sty 2022, 00:25 przez TomekA, łącznie zmieniany 1 raz.
- ralfee3
- Posty: 154
- Rejestracja: 25 wrz 2017, 22:52
Re: Papegojan 1:48
Jak zostało mi to wyjaśnione przez eksperta, prawoskrętność wynika z właściwości włókien konopnych.
pozdrawiam,
Rafał
--------------------------------------------
w porcie: K&M
w stoczni: HMS Enterprize 1774
Rafał
--------------------------------------------
w porcie: K&M
w stoczni: HMS Enterprize 1774
- Witek...
- Posty: 92
- Rejestracja: 16 gru 2016, 15:07
- Lokalizacja: {"name":"Polska Zb\u0105szy\u0144","desc":"","lat":"","lng":""}
Re: Papegojan 1:48
Przy kolejnym modelu na pewno zwrócę uwagę, żeby pokręcić olinowanie w prawo;)
Póki co skończyłem zawieszanie żagli i cały takielunek, liny zbuchtowane i na pokładach praktycznie większość prac zakończona.
Póki co skończyłem zawieszanie żagli i cały takielunek, liny zbuchtowane i na pokładach praktycznie większość prac zakończona.
- TomekA
- Posty: 406
- Rejestracja: 03 paź 2011, 04:04
Re: Papegojan 1:48
WOW! Bomba!!! Gratulacje!
- Witek...
- Posty: 92
- Rejestracja: 16 gru 2016, 15:07
- Lokalizacja: {"name":"Polska Zb\u0105szy\u0144","desc":"","lat":"","lng":""}
- Witek...
- Posty: 92
- Rejestracja: 16 gru 2016, 15:07
- Lokalizacja: {"name":"Polska Zb\u0105szy\u0144","desc":"","lat":"","lng":""}
- Witek...
- Posty: 92
- Rejestracja: 16 gru 2016, 15:07
- Lokalizacja: {"name":"Polska Zb\u0105szy\u0144","desc":"","lat":"","lng":""}
- Witek...
- Posty: 92
- Rejestracja: 16 gru 2016, 15:07
- Lokalizacja: {"name":"Polska Zb\u0105szy\u0144","desc":"","lat":"","lng":""}
Re: Papegojan 1:48
Bandery zawieszone co oznacza, że to koniec zabawy przy modelu. Trzy lata budowy przyniosły kolejne doświadczenia i dostarczyły wiele satysfakcji. I na zakończenie kilka zdjęć.
Pozdrawiam Witek
Pozdrawiam Witek