Re: kolejny HMS Enterprize - ralfee
: 19 paź 2020, 08:25
Dzięki Panowie.
Tomku, dla mnie to nie jest problem, bo myślę, że nigdy nie dowiemy się jak wyglądał dokładnie kabestan na HMS Enterprize. Poza tym wymiary i kształty będę brał z planów Enterprize, rysunki Eda Tostiego służą mi tylko do tego aby zrozumieć budowę i działanie kabestanu. Myślę też, że 20 lat w tamtych czasach to pod względem rozwoju technicznego to jak 6 miesięcy dzisiaj, więc można przypuszczać, że kabestany na obu tych fregatach nie różniły w bardzo. Ale zastanawia mnie inna rzecz, skoro mówimy o różnicach. Myślałem o pompach. Na fregacie Sphinx (1775), HMS Pandora (1779), HMS Naiad (1797) są, jak widzę pompy (korbowe) jak na poniższym zdjęciu. Natomiast w planach HMS Enterprize takiej nie ma, czy to możliwe żeby ta właśnie fregata różniła się tak bardzo od pozostałych tej samej klasy i z tego samego okresu?
Tomku, dla mnie to nie jest problem, bo myślę, że nigdy nie dowiemy się jak wyglądał dokładnie kabestan na HMS Enterprize. Poza tym wymiary i kształty będę brał z planów Enterprize, rysunki Eda Tostiego służą mi tylko do tego aby zrozumieć budowę i działanie kabestanu. Myślę też, że 20 lat w tamtych czasach to pod względem rozwoju technicznego to jak 6 miesięcy dzisiaj, więc można przypuszczać, że kabestany na obu tych fregatach nie różniły w bardzo. Ale zastanawia mnie inna rzecz, skoro mówimy o różnicach. Myślałem o pompach. Na fregacie Sphinx (1775), HMS Pandora (1779), HMS Naiad (1797) są, jak widzę pompy (korbowe) jak na poniższym zdjęciu. Natomiast w planach HMS Enterprize takiej nie ma, czy to możliwe żeby ta właśnie fregata różniła się tak bardzo od pozostałych tej samej klasy i z tego samego okresu?