O:Krok I: Plany i schematy
: 17 sie 2009, 23:11
bartes123 napisał:
Raczej nie zwisał;) Źle by to świadczyło o szyprze:)) Gafel "przytula" się do bomu przy sklarowanych żaglach. Jeżeli bom nie jest długi a zarazem ciężki to można go postawić do pionu, ale czy tak robiono? A jeszcze jedno topsel powinien mieć "rejkę". Do niej mocuje się fał , który przez bloczek topowy przechodził. Napinając fał topsla i naciągając szot topsla rozkładano taki żagiel przy kursie "ostro na wiatr". Zasad taka sama jak dla każdego sztaksla czy żagla nierejowego.
Stąd ciekway wniosek - gafel można było opuszczać wzdłuż masztu, albo mógł zwisać swobodnie wzdłuż masztu.
Raczej nie zwisał;) Źle by to świadczyło o szyprze:)) Gafel "przytula" się do bomu przy sklarowanych żaglach. Jeżeli bom nie jest długi a zarazem ciężki to można go postawić do pionu, ale czy tak robiono? A jeszcze jedno topsel powinien mieć "rejkę". Do niej mocuje się fał , który przez bloczek topowy przechodził. Napinając fał topsla i naciągając szot topsla rozkładano taki żagiel przy kursie "ostro na wiatr". Zasad taka sama jak dla każdego sztaksla czy żagla nierejowego.