Strona 3 z 10
O:Lexington - Shipyard
: 28 paź 2008, 12:15
autor: lkemot
A takie ładne dziury wywierciłem w pokładzie...:sick:
O:Lexington - Shipyard
: 28 paź 2008, 12:35
autor: mirek
Tomek opiera się na planach (Wycinanka) jakimi dysponuje więc nie ma się co dziwić , ze zastosował takie a nie inne rozwiązanie.
Na pewno jest kilka opracowań tego okrętu i nie wiadomo z jakich planów korzystał autor opracowania.
Ja dysponuje planami jakie w 1980 r. wypuściła wraz z zestawem Włoska firma Aeropiccola gdzie rozwiązanie wygląda tak :

O:Lexington - Shipyard
: 28 paź 2008, 13:12
autor: lkemot
Tu jest to dobrze pokazane, chociaż nie wiem czy będę to zmieniał - jeżeli tak to po zamontowaniu dział i oczek na olinowanie, gdy będę miał dokładnie widoczne wolne miejsce.
@Mirek, wracając do tego rysunku armaty są umocowane do burt tylko jedną liną. Brakuje "GunTackle" - mocowania działa za pomocą bloczków:
Czy go nie było, czy zrobić - armaty już wkrótce będą na warsztacie ?
O:Lexington - Shipyard
: 28 paź 2008, 13:30
autor: ataman
Powinny być chyba te dwa odciągi przy lawetach.. Ja właśnie skończyłem wiązać te talie do mojego Halcona... i sie zastanawiam, czy opleść koniec liny jakoś tak jak tu pokazałeś, czy koniec liny zawinąć w "słoneczko"... No i nie jestem przekonany, co zrobić. Zdecydowanie częściej na rysunkach, replikach etc pokazywany jest jakiś taki oplot, ew oplot na drugim bloczku, niż "słoneczka". Za to "słoneczka" dominują w modelach..:)
W planach Halcona odciągi wyglądają tak:

O:Lexington - Shipyard
: 28 paź 2008, 14:13
autor: lkemot
I pełna jasność, wkleję jeszcze pewien znaleziony pomysł na ten element mocowania armat:

O:Lexington - Shipyard
: 30 paź 2008, 09:40
autor: lkemot
O:Lexington - Shipyard
: 30 paź 2008, 10:36
autor: Hadżi
Witam!
Ja chciałbym się dowiedzieć jaką średnicę rzeczywistą mają główki szprych koła sterowego i nagli w kołkownicach w Twoim modelu.
Pozdrawiam
"Hadżi"
O:Lexington - Shipyard
: 30 paź 2008, 11:16
autor: lkemot
W kole sterowym jest to około 1,2 mm, nagle mają mniej - coś pod 0,7mm. Zrobione są ze szpilek, na końcu kropelka wikolu, potem malowanie białym podkładem i kolorem dębowym
O:Lexington - Shipyard
: 30 paź 2008, 23:42
autor: Hadżi
Witam!
lkemot napisał:
W kole sterowym jest to około 1,2 mm, nagle mają mniej - coś pod 0,7mm. Zrobione są ze szpilek, na końcu kropelka wikolu, potem malowanie białym podkładem i kolorem dębowym
Dziękuję za odpowiedź.
Moim zdaniem lepiej byłoby zostawić proste główki szprych. Wizualnie lepiej by to wyglądało w tej skali.
W tej fazie prac poprawiać nie ma sensu ale na przyszłość weź to pod uwagę.
Aby sobie to uświadomić przemnóż te średnice przez 96 [skala] i wczuj się w rolę sternika przy takim kole.
Nagle jako tako w tłoku ujdą ale porównując grubość handszpaków w kabestanie i główki nagli to coś jest nie tak. Możliwe, że zdjęcie robione z góry troszkę te główki zpłaszczyło.
Pozdrawiam
"Hadżi"
O:Lexington - Shipyard
: 31 paź 2008, 10:10
autor: lkemot
Przy kole sterowym rzeczywiście zakończenia wyszły troszkę wizualnie za grube, natomiast nagle wydają się być ok. Zrobienie ich ze szpilki bez pogrubionej główki wyglądało by chyba niezbyt dobrze pomimo skali