Forum Koga • Strona główna - Koga Portal - Modele - Żaglowce - Statki - Okręty - Forum modelarskie • SSN688 1:700 - Strona 4
Strona 4 z 15

Re: SSN688 1:700

: 15 lip 2012, 19:32
autor: Andrzej1
Witam

Dziś, wiele godzin zajęła mi podstawa pod łoże silnika.
Wyglada to to tak :

Loze.JPG


A dlaczemu tak wygląda ? bo wklejałem i wyciągałem wielokrotnie aby podstawa była równoległa do
osi okrętu. Udało mi się z dokładnością do 0.03mm (różnica między początkiem a końcem).
Uznałem, że to dość przy wszystkich nieosiowościaćh na telujkach.

Z ukłonami
Andrzej Korycki

Re: SSN688 1:700

: 15 lip 2012, 20:30
autor: rychenko
Witam
Andrzeju jestem pod ogromnym wrażeniem z dokładnością do 0,03mm to ci dopiero dokładność !!!!! rozumiem dlaczego to zajęło Tobie aż tyle czasu
:lol:

Re: SSN688 1:700

: 15 lip 2012, 20:55
autor: Tomsonikkk
mnie zaskakuje dokładność którą trzeba włożyć żeby zmierzyć bądź obliczyć dokładność rzędu 0,03mm :D
jest pod wrażeniem i z niecierpliwością czekam na więcej
z ukłonami Tomek P.

Re: SSN688 1:700

: 16 lip 2012, 00:00
autor: Andrzej1
Tomsonikkk pisze:mnie zaskakuje dokładność którą trzeba włożyć żeby zmierzyć bądź obliczyć dokładność rzędu 0,03mm :D
jest pod wrażeniem i z niecierpliwością czekam na więcej
z ukłonami Tomek P.


Witam

Aby to zmierzyć wystarczy suwmiarka z odczytem cyfrowym. Nie wymaga to dużego wysiłku przy
mierzeniu. Jak klej wysechł trochę (23:58 ) to róznica powiększyła się do 0.04. Nadal uważam,
że to starczy. Nie będę wyrywał i wklejał kolejny raz. Może uda się wyrównać przy montażu
łoża silnika. Dlaczego to trwało tyle ? Bo do pomiaru trzeba było to przykleić.
Pomiar położenia okrucha polistyrenu latającego w śliskiej rurce jest delikatnie mówiąc trudny.

Proszę wybaczyć, ale pośpiech jest wskazany w trzech wypadkach a żaden z nich
tu nie zachodzi.

Z ukłonami
Andrzej Korycki

P.S Te wypadki to :
a) sraczka
b) łapanie pcheł
c) wydawanie córki za mąż.

Re: SSN688 1:700

: 16 lip 2012, 11:24
autor: Dziadek
Andrzejku - zapomniałeś o jedzeniu ze wspólnej miski ( co rzadko zachodzi w rzeczywistości) a i jeszcze ewentualne wyścigi . a poza tym tymi SSN-ami powalasz do parteru
dziadok

Re: SSN688 1:700

: 16 lip 2012, 20:25
autor: Andrzej1
Dziadek pisze:Andrzejku - zapomniałeś o jedzeniu ze wspólnej miski ( co rzadko zachodzi w rzeczywistości) a i jeszcze ewentualne wyścigi . a poza tym tymi SSN-ami powalasz do parteru
dziadok


Fakstycznie o wspólnej misce nie pomyślałem. Co do wyścigów - to takie trywialne.
A co do powalania : Nie mam takiego zamiaru. To co oglądam w wykonaniu Kolegów wprawia mnie
w niemy zachwyt, podziw, dziką zazdrość, złość na siebie, że ja tak nie potrafię.

Ja się bawię jak umiem. A zabawa jest przy budowaniu, model zbudowany jest już ... taki sobie.
Bo po co stawiać na kominku jakąś rurę ? Nie dość przewodu spalinowego, który jest bardziej
użyteczny ?

Nie wyobrażam sobie siebie wykonującego pięćset czterdziestą ósmą deseczkę identyczną
z poprzednimi pięćset czterdziestoma siedmioma już wykonanymi.

Z ukłonami
Andrzej Korycki

Re: SSN688 1:700

: 19 lip 2012, 10:41
autor: Andrzej1
Witam

Wykleiłem łoże silnika, no łóżko, wręcz łóżeczko w zasadzie to kołyska jest.
Obejma blacha 0.2mm, śruby M1.2. Nie wszystko poszło prosto, ale tam
gdzie prosto być musi, prosto jest. Podstawa jest klejona z kilku warstw polistyrenu
o różnych grubościach, aby otrzymać wymaganą wysokość.
Całość, w dwóch odsłonach, wygląda tak :
Loze1.JPG

Loze2.JPG


Paprochy dopiero na zdjęciu zobaczylem, wybaczcie więc ten ogólny brud i bajłagan.

Z ukłonami
Andrzej Korycki

Re: SSN688 1:700

: 21 lip 2012, 14:18
autor: Andrzej1
Witam

Prawie skończony przedział silnika głównego :
PrzedzalNapedowy.JPG

Piszę prawie, bo mnie jeden taki, Józef zresztą, namawia na sterowanie sterem kierunku.
Pomysł jest taki, aby LA wyposażyć w turbinę (nieco wystającą z dna kadłuba), która to turbina
napędzałaby krzywkę, która to krzywka z kolei ruszałaby sterem kierunku.
Tłumaczenie nieco pokrętne, ale ja sam jeszcze tego dokładnie nie rozumiem. Natomiast
już wiem gdzie szukać turbiny : w ... irygatorze do zębów.
Jeżeli ten pomysł wejdzie w życie, to trzeba będzie nieco zmniejszyć średnicę zajmowaną
przez sprzęgło.
A, zapomniałem dodać, że silnik kręci suchym wałem w sposób dostateczny, no dość dobry.

Z ukłonami
Andrzej Korycki

Re: SSN688 1:700

: 27 lip 2012, 18:24
autor: Andrzej1
Witam

Rurka mosiężna, którą używałem do dziś jako osłona wału i dławica ma średnicę wewnętrzną
1.1mm . Pomiar takiej średnicy najprościej wykonać wkładając pręcik o znanej średnicy,
najlepsze są wiertła.
Znalazłem rurkę (igłę lekarską) o średnicy zewnętrznej 1.3mm i wewnętrznej 1.0mm.
Taka rurka będzie lepiej uszczelniać wał. Poza tym, praca mosiądzu po mosiądzu
jest trudniejsza niż praca mosiądzu wewnątrz nierdzewki :
OslonyWalu.JPG

Teraz muszę wymyślić sposób wykonania tulejki pośredniczącej, która umożliwi
włożenie mniejszej rurki w miejsce gdzie do tej pory była rurka większa.
Jeżeli się to nie uda, to musi ulec przeróbce rufa modeliku.
Pierwszy pomysł to wylaminowanie rurki pośredniczącej z nici szklanej.

Z ukłonami
Andrzej Korycki

Re: SSN688 1:700

: 30 lip 2012, 13:45
autor: jarekwo
Witam Andrzeju,
czy dobrze zrozumiałem, że chodzi o zwiększenie średnicy zewnętrznej nowej rurki z 1,3 do 1,5 mm?
Najprościej byłoby nałożyć koszulkę termokurczliwą o odpowiednio małej średnicy i podgrzać. Nie wiem czy to odpowiednio eleganckie rozwiązanie ale skoro chciałeś laminować rurkę z nici szklanej to rozwiązanie z koszulką może też się nada.

Pozdrawiam
Jarek