Re: Karl und Marie - ostry
: 19 paź 2018, 23:28
Nie nie, ja bym ich nie wycinal, bo one nadaja oblosc kadluba w gornych partiach burt. Tylko zrobilbym ten szablon z obrzezem stykajacym sie z wewnetrznymi powierzchniami poszycia burtowego (tego zewnetrznego) i tylko porobilbym w nim wyciecia dla tych wspornikow. Potem wpasowalbym ten szablon w miejsce dla podpokladu i ew. niedokladnosci bym wyrownal dodatkowymi kawalkami bristolu podklejonymi do ogolnego szablonu i ponownie wycietymi nozykiem exacto czy podobnym - juz skorygowanymi wycieciami dla owych wspornikow.
Gdy juz ow szablon bedzie idealnie pasowal, przenioslbym jego ksztalt na sklejke (ale sprobowalbym znalezc nieco ciensza, bo ta poltora-milimetrowa moglaby byc zbyt gruba i za sztywna, niezbyt nadajaca sie do odpowiedniego jej wygiecia na kadlubie. Poza tym - jak pisalem, musisz sie upewnic jaka jest na planach grubosc pokladu tak, by Twoja calkowita grubosc = podpokladu + planek (czy to z forniru czy cieniutkiego drewna) nie przekraczala tej pierwszej, bo potem mozesz miec trudnosci z kontynuowaniem budowy modelu.
Ten sam szablon wykorzystalbym pozniej do wyrysowania ksztaltu w/w waterway's na kawalku tej samej sklejki, po czym wkleilbym ow waterway w jego miejsce a na koncu domodelowalbym brakujace falszywe wsporniki i wkleilbym je tam, na wmontowany juz waterway. Nie powinno byc widocznym, ze te falszywe wsporniki roznia sie w czymkolwiek od tych prawdziwych (przedluzek grodzi).
Porownaj, jak to ja zrobilem wiele lat temu na modelu japonskiej brygantyny "Oshoru Maru" z zestawu IMAI.
Nie widac tam, co prawda, tego podpokladu pod polozonymi juz plankami, ale widac ze podpoklad wraz z plankami dochodzi do wewnetrznej powierzchni poszycia a wsporniki tkwia w wycieciach na pokladzie.
Ostatnie zdjecie pokazuje pomalowany na bialo waterway i dodatkowe wsporniki miedzy tymi oryginalnymi. Ty mozesz wkleic tam waterway z cienkiej sklejki albo nawet bristolu tak, bo odrobinke wystawal ponad poziom pokladu. Nie wiem, jak to bylo na oryginalnej jednostce, czy waterway byl na poziomie pokladu czy tez nieco wystawal powyzej jego, czy nawet byl ponizej w postaci takiego korytka. Istnialy rozne warianty...
Gdy juz ow szablon bedzie idealnie pasowal, przenioslbym jego ksztalt na sklejke (ale sprobowalbym znalezc nieco ciensza, bo ta poltora-milimetrowa moglaby byc zbyt gruba i za sztywna, niezbyt nadajaca sie do odpowiedniego jej wygiecia na kadlubie. Poza tym - jak pisalem, musisz sie upewnic jaka jest na planach grubosc pokladu tak, by Twoja calkowita grubosc = podpokladu + planek (czy to z forniru czy cieniutkiego drewna) nie przekraczala tej pierwszej, bo potem mozesz miec trudnosci z kontynuowaniem budowy modelu.
Ten sam szablon wykorzystalbym pozniej do wyrysowania ksztaltu w/w waterway's na kawalku tej samej sklejki, po czym wkleilbym ow waterway w jego miejsce a na koncu domodelowalbym brakujace falszywe wsporniki i wkleilbym je tam, na wmontowany juz waterway. Nie powinno byc widocznym, ze te falszywe wsporniki roznia sie w czymkolwiek od tych prawdziwych (przedluzek grodzi).
Porownaj, jak to ja zrobilem wiele lat temu na modelu japonskiej brygantyny "Oshoru Maru" z zestawu IMAI.
Nie widac tam, co prawda, tego podpokladu pod polozonymi juz plankami, ale widac ze podpoklad wraz z plankami dochodzi do wewnetrznej powierzchni poszycia a wsporniki tkwia w wycieciach na pokladzie.
Ostatnie zdjecie pokazuje pomalowany na bialo waterway i dodatkowe wsporniki miedzy tymi oryginalnymi. Ty mozesz wkleic tam waterway z cienkiej sklejki albo nawet bristolu tak, bo odrobinke wystawal ponad poziom pokladu. Nie wiem, jak to bylo na oryginalnej jednostce, czy waterway byl na poziomie pokladu czy tez nieco wystawal powyzej jego, czy nawet byl ponizej w postaci takiego korytka. Istnialy rozne warianty...